TP SA przewiduje głęboki spadek przychodów w 2013 r. (opis)
12.02. Warszawa (PAP) - Telekomunikacja Polska przewiduje głęboki spadek przychodów w 2013 r., który będzie spowodowany obniżkami stawek MTR oraz wojną cenową w segmencie...
12.02.2013 | aktual.: 12.02.2013 08:53
12.02. Warszawa (PAP) - Telekomunikacja Polska przewiduje głęboki spadek przychodów w 2013 r., który będzie spowodowany obniżkami stawek MTR oraz wojną cenową w segmencie komórkowym - poinformowała TP SA w komunikacie. W 2013 roku grupa wyda na inwestycje poniżej 2 mld zł.
"Na podstawie obecnie dostępnych informacji przewidujemy głęboki spadek przychodów Grupy w 2013 roku, w wyniku obniżek stawek MTR oraz niekorzystnego wpływu trwającej w segmencie komórkowym wojny cenowej" - powiedział, cytowany w komunikacie, Jacques de Galzain, członek zarządu TP SA ds. finansów.
Dodał, że grupa zamierza znacząco przyspieszyć działania oszczędnościowe.
"Nie wykluczamy outsourcingu części aktywności podmiotom zewnętrznym i zbycia składników majątku jako środków do poprawy efektywności" - wyjaśnił.
TP SA wyda w 2013 roku na inwestycje mniej niż 2 mld zł, a w przyszłości ograniczy nakłady inwestycyjne do około 12-13 proc. przychodów.
"Planujemy przeznaczyć środki na nabycie pasma częstotliwości, które ma kluczowe znaczenie dla naszej przyszłości" - podał Jacques de Galzain.
"Jesteśmy w pełni zdeterminowani, by zachować silną strukturę finansową poprzez utrzymanie wskaźnika zadłużenia netto poniżej 40 proc. oraz wskaźnika zadłużenia netto do EBITDA poniżej 1,5" - dodał.
Zarząd TP SA poinformował, że przyjął nowy średniookresowy plan działań. Grupa planuje m.in. objąć usługami konwergentnymi około 50 proc. klientów w segmencie post-paid, wobec około 1 proc. obecnie.
"Usługi te będą dostarczane klientom za pośrednictwem nowoczesnej sieci sprzedaży i dystrybucji, która zapewni jednolitą obsługę we wszystkich kanałach kontaktu z klientem" - napisano w komunikacie.
Ponadto grupa dokona przeglądu alokacji zasobów w celu wypracowania bardziej efektywnego i elastycznego modelu biznesowego, lepiej dostosowanego do otoczenia rynkowego. (PAP)
jow/ kuc/ osz/