PromocjeTrzy ceny w Biedronce. Od stycznia zmiana na niektórych półkach

Trzy ceny w Biedronce. Od stycznia zmiana na niektórych półkach

Od początku nowego roku w Polsce obowiązują nowe przepisy, które nakazują sklepom podawać trzy ceny w przypadku części promocji. Jak podała we wtorek Biedronka, zmiana ta została już wdrożona w jej sklepach. Tym samym klienci zobaczą przy produktach cenę promocyjną, cenę regularną i najniższą cenę, za którą dany towar był oferowany w ciągu ostatnich 30 dni.

Trzy ceny w Biedronce. Od stycznia zmiana na niektórych półkach
Trzy ceny w Biedronce. Od stycznia zmiana na niektórych półkach
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac. TOS

03.01.2023 | aktual.: 03.01.2023 16:56

Trzy ceny przy produktach z promocji to efekt nowych przepisów, które działają w Polsce od początku 2023 roku. Taką zmianę wymogła unijna dyrektywa Omnibus. Ma ona m.in. ukrócić organizowanie fikcyjnych obniżek cen, co zdarzało się na przykład z okazji Black Friday, a także publikowanie fałszywych opinii w internecie.

Nowe przepisy wymusiły też zmiany w popularnych marketach. Jak tłumaczy Biedronka we wtorkowym komunikacie, teraz przy produktach objętych promocjami zobaczymy trzy ceny: aktualną cenę promocyjną, za którą kupimy towar, cenę referencyjną, czyli najniższą cenę tego produktu z ostatnich 30 dni, a także cenę regularną tego produktu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tych produktów zmiany nie dotyczą

Firma podkreśla, że zmiana ta nie dotyczy produktów spożywczych na promocji, których termin przydatności do spożycia nie przekracza 30 dni. - Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw - tłumaczy Adam Słomkowski, starszy prawnik z działu prawnego sieci Biedronka, cytowany w komunikacie.

I dodaje, że regulacje nie dotyczą też promocji innych niż proste. To oznacza, że trzech cen nie zobaczymy na przykład przy promocjach warunkowych typu "kup dwie sztuki tego samego produktu, zapłać za drugą 50 proc. mniej".

Jak wynika z danych Biedronki, w ubiegłym roku suma promocji, z których skorzystali klienci tej sieci, wyniosła ponad 7,5 mld zł. Najczęściej sięgali oni po objęte promocją mięso wieprzowe, owoce i warzywa, suplementy i witaminy, akcesoria do grillowania, kawa, lody, czekoladę i czekoladki, a nawet sushi.

 Tak wyglądają cenówki z trzema cenami w Biedronce
Tak wyglądają cenówki z trzema cenami w Biedronce© Materiały prasowe | Biedronka

Duży pakiet nowych przepisów

Do nowych przepisów muszą się dostosować wszystkie sklepy, nie tylko Biedronka. Nowe prawo dotyczy sklepów stacjonarnych, internetowych, ale też m.in. pokazów i wycieczek. Dodatkowo serwisy takie jak Allegro, Amazon czy Facebook (a konkretnie jego sprzedażowa platforma) będą musiały informować, czy sprzedający jest przedsiębiorcą, czy też osobą prywatną. Sklepy internetowe nie będą też już mogły ukrywać negatywnych opinii, a także zlecać publikacji fałszywych komentarzy.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Źródło artykułu:WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)