Trzy firmy chcą sprzedać PKP Intercity lokomotywy
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu PKP Intercity na zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych. Oferty są analizowane. Przewoźnik chce, by w 2015 r. nowe lokomotywy prowadziły pociągi m.in. między Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem.
Jak poinformowała w środę rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, w postępowaniu przetargowym wzięło udział trzech producentów: nowosądecki Newag (wartość oferty 211,6 mln zł), bydgoska Pesa (173,2 mln zł) i Vossloh Espana (393,4 mln zł).
Komisja przetargowa przy wyborze najkorzystniejszej oferty ma się kierować się w 80 proc. kryterium ceny (przy uwzględnieniu ceny brutto za dostawę pojazdów i ceny usługi utrzymania tj. stawki za 1 km przebiegu pojazdu), a w 20 proc. -kryterium terminu dostawy pojazdów. - Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie miał 24 miesiące od daty podpisania umowy na realizację zamówienia - poinformowała rzeczniczka.
Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich, jest pierwszym tego typu zamówieniem w historii przewoźnika. Dotychczas przewoźnik wynajmował lokomotywy do prowadzenia swoich pociągów na niezelektryfikowanych liniach. - Zakup nowego taboru umożliwi PKP Intercity uruchamianie połączeń pasażerskich również na liniach, gdzie brakuje dziś trakcji elektrycznej, np. we wschodnich i północnych regionach Polski. PKP Intercity planuje realizować połączenia z wykorzystaniem nowych lokomotyw na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Stalowa Wola - Zamość, Rzeszów - Jasło - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp., Piła - Krzyż - poinformowała rzeczniczka.