TVN podtrzymał całoroczną prognozą dot. wzrostu przychodów z reklamy

Warszawa, 06.11.2014 (ISBnews) - TVN podtrzymał oczekiwania rocznego wzrostu przychodów związanych z reklamą w średnim jednocyfrowym tempie na tle poprawy o 4,9% w okresie dziewięciu miesięcy br., podała spółka.

06.11.2014 11:46

"TVN potwierdza wcześniej komunikowane oczekiwania rocznego wzrostu przychodów związanych z reklamą w średnim jednocyfrowym tempie na tle poprawy o 4,9% w okresie dziewięciu miesięcy" - czytamy w prezentacji spółki.

Przychody grupy TVN związane z reklamą przyspieszyły w III kw. br. zgodnie z oczekiwaniami osiągając wzrost o 8,3% r/r, podano także. TVN tłumaczy, że odzwierciedla to "świetne wyniki oglądalności jesiennej oferty programowej na otwarciu sezonu oraz dalszy silny wzrost Premium TV".

"Grupa TVN nieustannie osiąga oczekiwane poziomy rentowności: skorygowana EBITDA jest na poziomie zeszłorocznej, natomiast zysk netto odnotował silny wzrost dzięki znacznemu zmniejszeniu zadłużenia pomimo utrzymania wysokiego poziomu dystrybucji do akcjonariuszy" _- napisano także w prezentacji.

TVN podkreśla, że skorygowana EBITDA była niższa odpowiednio o 7,8% (84 mln zł) i 0,2% (347 mln zł) w III kw. br. i narastająco za trzy kwartały, natomiast uwzględniając wpływ dywidend otrzymanych w zeszłym roku od jednostek stowarzyszonych wyniki były porównywalne rok do roku.

Wskaźnik Długu Netto do skorygowanej EBITDA na koniec kwartału został utrzymany na poziomie 4,1x.

"Poziom zadłużenia brutto i netto nie uległ znaczącej zmianie w trzecim kwartale, a przepływy pieniężne netto z nadwyżką skompensowały wzrost naliczonych odsetek i wpływ niewielkiego osłabienia złotówki w stosunku do euro" - skomentował TVN.

W I-III kw. 2014 r. spółka miała 143,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 243,54 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1112,82 mln zł w porównaniu z 1078,51 mln zł rok wcześniej.

TVN to zintegrowana grupa medialna, działająca w ramach trzech głównych segmentów biznesowych: nadawanie i produkcja telewizyjna oraz cyfrowa płatna telewizja satelitarna. Nadaje jedenaście kanałów telewizyjnych, m.in. TVN, TVN7, TVN24, TVN Turbo i TVN Style.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)