Trwa ładowanie...
d3wuesp

TVP nie zarobiło na mistrzostwach świata

Cennikowe wpływy TVP z reklam powiązanych z mundialem wyniosły znacznie więcej niż w poprzednich latach. Jednak koszty praw były tak wysokie, że na imprezie nie udało się zarobić - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Share
TVP nie zarobiło na mistrzostwach świata
Źródło: AFP, Fot: EITAN ABRAMOVICH
d3wuesp

Finał mistrzostw świata w Brazylii obejrzało w kanałach TVP (TVP1 i TVP Sport) 10,5 mln widzów, czyli niemal dwie trzecie widowni. W szczytowym momencie meczu widzów było aż 11,3 mln.

Z kolei średnia widownia meczów tegorocznego mundialu jest porównywalna do tej sprzed czterech lat. W TVP1 wyniosła przeciętnie 3,36 mln osób, a w TVP2 - 2,56 mln osób. znacznie lepiej wypadły natomiast cennikowe wpływy z reklam, czyli przed odliczeniem rabatów udzielonych reklamodawcom. W tym roku było to 154 mln zł, a podczas mundialu w RPA - 124,4 mln zł.

- Co do kosztów i wpływów mundialowych dane te są tajemnicą przedsiębiorstwa - mówi Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP. Dodaje jednak, że choć wyniki oglądalności i wpływy reklamowe są bardzo dobre, to i tak cała impreza jest deficytowa. Według niego do transmisji z mundialu dopłacają wszystkie telewizje na świecie ze względu na wysokie ceny praw do pokazywania relacji.

Ostatnie dwa mundiale transmitowała w Polsce tylko TVP. W 2002 r. i 2006 r. mecze mistrzostw świata wyświetlane były na kanałach TVP i Polsatu.

d3wuesp

Podziel się opinią

Share
d3wuesp
d3wuesp