Tysiące najmłodszych dzieci otworzyło konta w PKO BP
W ciągu miesiąca PKO BP otworzył ponad 16 tysięcy kont dla dzieci poniżej 13. roku życia. Usługa PKO Junior jest dostępna dla klientów od 1 lipca.
01.08.2013 | aktual.: 05.01.2016 21:12
PKO Junior to jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych. W ramach oferty dzieci poniżej 13. roku życia mogą poprzez osobiste konto internetowe dostawać kieszonkowe, doładowywać telefon komórkowy, inicjować przelewy czy oszczędzać na określone cele. Pod nadzorem rodziców dziecko może nauczyć się obsługi konta bankowego i świadomego zarządzania budżetem, przekonują pracownicy PKO BP.
Pierwsze tygodnie działania usługi pokazały, że to matkom bardziej zależy na finansowej edukacji dzieci. Spośród wszystkich kont PKO Junior, 75 proc. otworzyły swoim dzieciom mamy.
Konto dla dziecka może otworzyć rodzic podczas jednej wizyty w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego, podając numer PESEL dziecka oraz przedkładając jeden z jego dokumentów: skrócony odpis aktu urodzenia, paszport, dowód osobisty lub legitymację szkolną. Posiadaczem rachunku jest dziecko, zaś rodzic jako jego przedstawiciel ustawowy zawiera z bankiem umowę i w imieniu dziecka dysponuje środkami, zatwierdzając zainicjowane przez dziecko czynności bankowe.
W ramach oferty PKO Junior dla dziecka dostępne jest bezpłatne PKO Konto Dziecka, z oprocentowaniem 4,5 proc. w skali roku dla kwot poniżej 2500 zł (2 proc. powyżej 2500 zł), powiązane z kontem rodzica. Wszystkie funkcjonalności serwisu PKO Junior powiązane są z Aplikacją Rodzica w serwisie bankowości internetowej iPKO, poprzez którą rodzic ma pełny wgląd w rachunek PKO Konto Dziecka i akceptuje inicjowane przez dziecko operacje.