Unified Factory zadebiutuje na NewConnect w poniedziałek
Warszawa, 16.03.2016 (ISBnews) - Giełda Papierów Wartościowych (GPW) wyznaczyła pierwszy dzień notowania w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect akcji serii D spółki Unified Factory w poniedziałek, 21 marca, podała giełda.
W alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect pojawi się 1.249.280 akcji serii D spółki, podano w informacji.
Unified Factory to globalny producent i dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta. W ubiegłym roku wypracował 34,8 mln zł przychodów, 3,6 mln zł zysku z działalności operacyjnej, 4,6 mln zł wskaźnika EBITDA oraz 2,4 mln zł zysku netto.
Spółka przeprowadziła pod koniec 2015 roku emisję prywatną, pozyskując z rynku 6,2 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój platformy Customer Service Automation opartej o algorytm pamięci asocjacyjnej oraz dystrybucję oprogramowania w modelu SaaS. Unified Factory jest aktualnie obecny w 7 krajach świata.
Spółka podała, że dynamiczny wzrost przychodów i zysków Unified Factory był możliwy głównie dzięki podpisaniu w ubiegłym roku ponad 130 kontraktów wdrożeniowych w kilku krajach świata (Niemcy, Szwajcaria, Czechy, Iran i Chiny). Spółka planuje w tym roku rozpocząć świadczenie usług na kolejnych rynkach zagranicznych: w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Holandii, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.
Unified Factory szacuje, iż dzięki temu będzie w stanie zawrzeć co najmniej 70 nowych kontraktów wdrożeniowych. Zarząd planuje równolegle rozwijanie współpracy oraz pozyskiwanie nowych kontrahentów w krajach, w których jest już obecny, zwłaszcza w Iranie, Niemczech i w Szwajcarii.
"Drugim kierunkiem rozwoju będzie ekspansja naszej technologii Customer Service Automation, na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, wsparta narzędziami oferowanymi w modelu (SaaS), których uruchomienie planuje na połowę bieżącego roku" - powiedział prezes Maciej Okniński, cytowany w komunikacie.
Strategia firmy przewiduje rozwijanie także innych kanałów sprzedaży m.in. w modelu White Label oraz integracji z kanałami e-commerce przy wykorzystaniu technologii automatyzujących obsługę internetowych kanałów sprzedaży.
"Jednym z naszych priorytetów na ten rok jest także dalszy rozwój rozwiązań pamięci asocjacyjnej w ramach projektu Menerva" - dodał Okniński. Spółka ocenia, iż docelowym efektem planowanej strategii rozwoju będzie wzrost rentowności do 27%.
(ISBnews)