UOKiK nałożył 8,73 mln zł kary na PTC i 0,4 mln zł kary na Aster (aktl.)

...

25.01.2010 | aktual.: 25.01.2010 15:38

Dochodzi informacja z PTC o odwołaniu się od decyzji UOKiK #

25.01. Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na operatora telefonii komórkowej PTC karę w wysokości 8,73 mln zł oraz na operatora telewizji kablowej Aster karę w wysokości 0,4 mln zł, uznając, że operatorzy reklamami swoich usług wprowadzali konsumentów w błąd - poinformował UOKiK w poniedziałkowym komunikacie.

Decyzja UOKiK dotyczyła reklamy PTC "Najszybszy internet w komórce. Bez limitu, za 5 zł".

W przypadku Aster zastrzeżenia UOKiK wzbudziły kampanie spółki promujące usługi telefoniczne, telewizji analogowej oraz Internetu, w których to kampaniach stosowano sformułowania oparte o schemat X miesięcy po Y zł, co wprowadzało konsumentów w błąd, co do rzeczywistego okresu obowiązywania oferty.

Decyzje nie są ostateczne, przedsiębiorcy mogą się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PTC poinformowała w poniedziałkowym komunikacie prasowym, że odwoła się od decyzji UOKiK, a o podjęciu takich działań zadecydowało kilka czynników, wśród których PTC wymienia to, iż w przekonaniu PTC reklama była zgodna z prawem, a operator od początku w pełni współpracował z Urzędem.

Dodatkowo PTC podkreśliła, że nie wpłynęła do spółki od klientów żadna skarga ani reklamacja dotycząca oferty.

"Każda reklama ze względu na swoją naturę posługuje się skrótowością, dlatego też PTC w kwestionowanych reklamach zamieszczała informację o konieczności zapoznania się ze szczegółami oferty w regulaminie - każdy klient miał możliwość zapoznania się z pełnym regulaminem oferowanych usług poprzez stronę WWW, punkty sprzedaży lub telefoniczne centrum obsługi przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy" - podała PTC w komunikacie.

"Ponadto budzi zasadnicze wątpliwości wysokość nałożonej kary oraz jej uzasadnienie. PTC za swoją reklamę została ukarana 10-krotnie wyższą karą niż inni operatorzy infrastrukturalni w ostatnim czasie i kilkadziesiąt razy wyższą niż inni uczestnicy rynku telekomunikacyjnego. Tak wygórowana kara może być traktowana jedynie w kategoriach próby opodatkowywania firmy, która radzi sobie na rynku. Jeszcze bardziej zaskakuje wysokość kary w połączeniu z jej uzasadnieniem, mówiącym o potencjalnym wpływie na +słabszych uczestników rynku+, co nie jest w żaden sposób wyjaśnione przez Urząd" - napisano.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
asteruokiktelekomunikacja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)