UOKiK nałożył karę za wprowadzające w błąd SMS‑y
Ponad 141,5 tys. zł kary nałożył UOKiK na organizatora loterii SMS-owych spółkę CT Creative Team - poinformowała rzeczniczka urzędu Małgorzata Cieloch. Uczestnicy loterii dostawali SMS, że wygrali nagrodę, tymczasem był to tylko wstęp do loterii - uznał Urząd.
20.06.2013 | aktual.: 20.06.2013 13:30
Ludzie otrzymywali wiadomości w stylu: "wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms". W wiadomości nie było jednak informacji, że odpowiedź jest równoznaczna z udziałem w konkursie, polegającym na wysyłaniu kolejnych SMS-ów, tym razem już płatnych. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMS-ów oraz organizatorze konkursu.
Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły wiadomości wysyłane w związku z konkursem "Quiz wiedzowy", który był prowadzony był od listopada 2010 do grudnia 2011 r. - Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2011 r. Wykazało ono, że SMS-y wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo - poinformowała rzeczniczka.
Decyzja nie jest ostateczna. Jak poinformowała PAP Magdalena Dębska z CT Creative Team, spółka odwołała się od niej do sądu.
Jak przypomniała rzeczniczka UOKiK, ci którzy uważają, że zostali wprowadzeni w błąd przez organizatora konkursu SMS-owego mogą uzyskać bezpłatną pomoc w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, u rzeczników konsumentów lub w Federacji Konsumentów pod numerem infolinii 800 007 707.