UOKiK nałożył na Polkomtel 1,86 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd

14.12. Warszawa (PAP) - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożyła na Polkomtel, operatora sieci Plus, 1,86 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd -...

14.12.2011 | aktual.: 14.12.2011 12:38

14.12. Warszawa (PAP) - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożyła na Polkomtel, operatora sieci Plus, 1,86 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd - poinformował UOKiK w komunikacie.

Prezes UOKiK zakwestionowała hasło reklamowe operatora sieci Plus "29 groszy za minutę do wszystkich".

"Kampania (reklamowa - PAP) trwała we wrześniu 2009 roku. Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń. W opinii Urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtel. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję - nie zawierać umowy" - podano w komunikacie.

Poza zapłatą kary finansowej, Polkomtel musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim.

Decyzja nie jest ostateczna - operator może się odwołać do sądu. (PAP)

jow/ ana/

Źródło artykułu:PAP
uokikinformatykapolkomtel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)