Trwa ładowanie...
d4a2wdz
konsumenci
27-07-2011 13:40

UOKiK ws. działalności firmy GoWork.pl (komunikat)

...

d4a2wdz
d4a2wdz

27.07. Warszawa - UOKiK informuje:

Dyscyplinarne skreślenie z listy uczestników oznacza brak zwrotu zapłaconych kosztów - to jedna z klauzul stosowana przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą GoWork.pl w Siedlcach. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych przez Prezes UOKiK postanowień.

GoWork.pl organizuje m.in. kursy księgowości i szkolenia masażu. Przedsiębiorca w regulaminie i warunkach uczestnictwa zamieścił niedozwolone klauzule. Naruszył w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów.

Postępowanie UOKiK wykazało, że GoWork.pl stosował postanowienia, zgodnie z którymi konsumentowi rezygnującemu przed rozpoczęciem kursu nie zostałyby zwrócone pieniądze. Przykładowo: w sytuacji rezygnacji powyżej siedmiu dni przed rozpoczęciem zajęć wartość wniesionej opłaty byłaby pomniejszona o 200 zł, a już poniżej siedmiu dni kursant nie otrzymałby żadnego zwrotu. Przy zróżnicowanych cenach szkoleń, mogłoby się okazać, że zastrzeżona przez przedsiębiorcę kwota stanowi 100 proc. wartości zapłaconej przez ucznia. Zdaniem UOKiK, w przypadku rezygnacji z zajęć szkoła powinna w każdej sytuacji oszacować ile pieniędzy odda konsumentowi, a nie z góry określać wartość potrącenia. Suma ta powinna odpowiadać kosztom poniesionym przez szkołę.

d4a2wdz

UOKiK zakwestionował również postanowienie pozbawiające prawa do zwrotu należności za niewykorzystane zajęcia kursantom dyscyplinarnie skreślonym z listy. Zdaniem Prezes Urzędu, zachowanie uczestnika niezgodne z regulaminem czy dobrymi obyczajami nie powinno pozbawiać go ubiegania się o zwrot części pieniędzy, które nie zostaną przeznaczone na jego edukację. Wysokość zwrotu kosztów za brak możliwości uczestniczenia w zajęciach powinna być wyznaczana indywidualnie i dostosowana do poniesionych przez przedsiębiorcę kosztów.

GoWork.pl zobowiązał się do zaniechania stosowania kwestionowanych postanowień i zawierania umów według nowych wzorców. Przedsiębiorca poinformował już Prezes Urzędu o wprowadzeniu wzorców umów, z których niedozwolone klauzule zostały usunięte. Decyzja jest ostateczna.

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 0800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ jgr/

d4a2wdz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4a2wdz