Trwa ładowanie...
d1t2lqs

UPS: Polska jedną z najbardziej optymistycznych gospodarek eksportujących w UE

Warszawa, 09.11.2015 (ISBnews) - Polska jest jedną z najbardziej optymistycznie nastawionych gospodarek eksportujących w Europie - odsetek małych i średnich przedsiębiorstw deklarujących, że perspektywy dla eksportu są niekorzystne należy do jednego z najniższych w Europie (6%), aż 94% firm oczekuje wzrostu lub stabilizacji sprzedaży eksportowej, wynika z raportu "Eksporterzy z sektora MŚP w Europie - sondaż z 2015 roku", zleconego przez firmę UPS.

Share
d1t2lqs

"W Polsce wyniki finansowe nieco ponad połowy eksporterów z sektora MŚP rosły w okresie ostatnich trzech lat (jedynie 16% przedsiębiorstw odnotowało pogorszenie wyników). Ponadto Polska może pochwalić się jednym z najwyższych odsetek MŚP, które w działalności eksportowej korzystają z kanałów internetowych" - czytamy w komentarzu do raportu.

W ankiecie, która w Polsce objęła 1404 firmy, 14% MŚP stwierdziło, że prowadzi już działalność eksportową. Odsetek ten jest równy średniej dla wszystkich rynków.

"Badanie wskazuje, że trendy w polskim eksporcie są podobne do tych występujących w Niemczech i innych krajach na północy Europy kontynentalnej, skąd większość towarów eksportowana jest do innych krajów europejskich, przy znacznie mniejszych wolumenach eksportu do Stanów Zjednoczonych oraz krajów azjatyckich i latynoamerykańskich" - czytamy dalej.

d1t2lqs

Polskie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw plasują się poniżej europejskiej średniej pod względem wielkości eksportu na rynki poza Europą. Udział eksportu do Afryki i Australazji jest marginalny, jednak polskie MŚP wykazują wyższą od średniej tendencję w zakresie sprzedaży towarów na rynkach europejskich poza UE (32% polskich MŚP eksportuje towary do krajów europejskich poza UE w porównaniu z europejską średnią na poziomie 22%), stwierdza raport.

"Polski sektor MŚP należy do tych, które w sprzedaży eksportowej najchętniej korzystają z kanałów internetowych. Wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Europy obserwowany jest dynamiczny wzrost popularności handlu elektronicznego, a Polska znajduje się obecnie w gronie trzech krajów, w których małe i średnie firmy najchętniej korzystają z internetowych kanałów sprzedaży (miejsce tuż za Holandią i Wielką Brytanią)" - zaznaczono również.

Tak jak w wypadku większości rynków objętych badaniem, dla polskich MŚP najistotniejszą kwestią jest fizyczne bezpieczeństwo oraz niezawodność i terminowość dostaw. Równocześnie Polska jest jedynym krajem, w którym małe i średnie firmy wskazują na trudności w znalezieniu rzetelnego partnera eksportowego jako istotną barierę dla pomyślnego prowadzenia sprzedaży eksportowej na rynkach poza UE, podano również.

Dla polskich MŚP najważniejszym bodźcem do rozpoczęcia sprzedaży eksportowej jest potrzeba rozwoju działalności, podsumowuje raport.

(ISBnews)

d1t2lqs

Podziel się opinią

Share
d1t2lqs
d1t2lqs