Victoria's Secret zamyka sklepy. Ekskluzywna marka bielizny ma kłopoty
53 salony Victoria's Secret znikną z amerykańskiego runku. Firma musi dostosować się do nowego rynku.
08.03.2019 | aktual.: 08.03.2019 13:48
Rosnąca konkurencja ze strony handlu w internecie oraz błędy popełnione przez firmę sprawiły, że słynna marka damskiej bielizny musi ratować się cięciami - pisze portal wnp.pl. W ubiegłym roku Victoria's Secret zamknęła 30 sklepów w tym zniknie kolejnych 53.
Całkowity upadek jej nie grozi. To wciąż jedna z najpopularniejszych marek bieliźniarskich na świecie. Kontroluje 35 proc. amerykańskiego rynku i notuje sprzedaż na poziomie ponad 6,6 mld dol. rocznie. Nawet po cięciach na rynku wciąż pozostanie blisko 950 salonów.
Jednak według przytoczonych przez portal wnp.pl opinii ekspertów, firma musi stać się bardziej innowacyjna i odpowiadać na potrzeby zwykłych kobiet. Tymczasem oferowana przez markę bielizna jest droga i kierowana do szczególnej grupy klientek.
W ciągu ponad 10 lat pokazów mody w bieliźnie Victoria's Secret pokazały się takie gwiazdy, jak Gisele Bündchen, Naomi Campbell, Heidi Klum, Miranda Kerr, Karolína Kurková, Adriana Lima, Ana Beatriz Barros, Alessandra Ambrosio czy Flavia de Oliveira. Warto wspomnieć, że na pokazach VS pojawiają się także polskie modelki: Magdalena Frąckowiak, Monika Jagaciak, Anja Rubik oraz Kasia Struss.
Markę Victoria's Secret stworzył w San Francisco w 1977 r. Roy Raymond, absolwent Uniwersytetu Stanforda, gdzie w lokalnym centrum handlowym uruchomił pierwszy sklep. Od 2017 roku marka obecna jest również w Polsce.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl