Trwa ładowanie...
d3wicwy

Vistula Group przekroczy poziom 300 sklepów całej sieci w tym roku

Warszawa, 11.02.2015 (ISBnews) - Vistula Group kontynuowała w styczniu pozytywne trendy w sprzedaży z końcówki ubiegłego roku i zakłada, że w tym roku przekroczy poziom łącznie 300 sklepów wszystkich konceptów odzieżowych i jubilerskiego, poinformował agencję ISBnews prezes Grzegorz Pilch. Priorytetem na najbliższe 2-3 lata jest rozwój w Polsce, szczególnie w miastach ok. 100 tys. mieszkańców.

Share
d3wicwy

"Styczeń był dla nas bardzo pozytywny. Dynamiki z końcówki roku zostały utrzymane, dzięki relatywnie wysokiemu popytowi konsumpcyjnemu. Jesteśmy dobrze przygotowani do sytuacji rynkowej, więc korzystamy na tych trendach. Mamy ponadto 100 mln zł netto długu i jest to przyzwoity poziom, aby korzystać z dźwigni finansowej. Przekłada się to na efektywność mierzoną na poziomie EBIT i netto. Nawet jednocyfrowa dynamika wzrostu przychodów grupy przekładałaby się na dwucyfrowe dynamiki zysku operacyjnego i netto" - powiedział ISBnews Pilch.

Ocenił, że marka Deni Cler wykazuje symptomy poprawy, ale 2014 rok zakończy się dla niej wynikiem ujemnym.

"Plan minimum jest bliski realizacji. Sam IV kw. był już w DeniCler dodatni - trend się odwrócił, kolekcja podoba się klientkom, a cała nadzieja w wiosennej i jesiennej kolekcji 2015. Po uzyskaniu równowagi w DeniCler zakładamy dalszą poprawę jej efektywności" - wskazał prezes Vistula Group.
Z kolei Vistula/Wólczanka najszybszy rozwój ma realizować poprzez projekt franszyzowy.

d3wicwy

"Zakładamy otwarcie 14-16 punktów franszyzowych w miastach z ok. 100 tys. mieszkańców w 2015 r. Otwarcia własnych salonów zakładamy na poziomie ok. 5 rocznie" - powiedział Pilch.

Dodał, że dzięki m.in. rozwojowi franszyzy całkowita powierzchnia sprzedażowa grupy sięgnęła 26,2 tys m2, co oznacza wzrost o 5% netto w 2014.

"Takie tempo chcemy utrzymywać w kolejnych latach, rozwijając się organicznie z cash flow plus planowanej emisji akcji na GPW segmentu jubilerskiego W.Kruk. Zakładamy dalsze poprawianie poziomu sprzedaży z metra na całej sieci w tempie jednocyfrowym, choć baza nie jest niska. Dalej będziemy przykładać wagę do franszyzy, która dla nas jest mniej kapitałochłonna" - wskazał prezes.

Cała sieć Vistula Group na koniec 2014 roku liczyła 294 punktów. "Poziom 300 sklepów na pewno będzie przekroczone w tym roku. Najbliższe 2-3 lata rozwoju sieci w Polsce to priorytet, później zastanowimy się nad zagranicą" - podsumował prezes Vistula Group.

Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

d3wicwy

Podziel się opinią

Share
d3wicwy
d3wicwy