W banku SMART można się zalogować głosem
Bank SMART wprowadził możliwość logowania się za pomocą głosu. Bank zapewnia, że ze względu na unikalne cechy głosu nowa metoda logowania do konta daje nieosiągalny dotychczas poziom bezpieczeństwa dla użytkownika.
12.02.2015 11:15
Jak zapewnia bank, przejście z logowania przy pomocy kodu PIN na logowanie głosem jest bardzo proste - wystarczy wejść do aplikacji Bank SMART i wybrać odpowiednią opcję, oznaczoną ikonką z mikrofonem. Klient zostanie trzykrotnie poproszony o wypowiedzenie krótkiego hasła, które później będzie powtarzać przy każdym logowaniu.
"Oprócz wygody biometria głosowa oferuje także nieosiągalny do tej pory poziom bezpieczeństwa. Na brzmienie naszego głosu wpływa rozmiar, kształt i grubość strun głosowych oraz narządy mowy, takie jak usta, gardło czy nos. Szansa, by wszystkie te cechy były identyczne u dwóch różnych osób, jest niemal zerowa" - zapewnia bank.
Minimalne różnice w brzemieniu głosu są analizowane, po czym następuje sprawdzenie, czy nie pojawiło się identyczne nagranie z logowania. Nie da się bowiem dwa razy wypowiedzieć tego samego zdania w identyczny sposób. "Dlatego nie musimy się obawiać, że ktoś nagra naszą wypowiedź, a następnie zaloguje się na konto - system rozpoznaje takie przypadki i natychmiast blokuje dostęp" - uspokaja bank.
Według banku logowanie się za pomocą głosu daje komfort korzystania z banku, nieporównywalny z żadną inną metodą; nie trzeba pamiętać szeregu cyfr, bankowych identyfikatorów czy haseł zawierających określoną liczbę znaków. Poza tym dostęp do konta można uzyskać mając zajęte ręce, np. jadąc samochodem lub gotując obiad.
Wcześniej oferujący usługi mobilne bank SMART wprowadził możliwość przeprowadzania operacji na koncie za pomocą komend głosowych.
Bank Smart jest bankiem mobilnym, marką FM Banku PBP. Zgodnie z informacją banku w jego ofercie znajduje się proste mobilne konto dla klientów indywidualnych i firmowych. Założyć je można przez aplikację na smartfonie czy tablecie. (PAP)
mmu/ jra/