W pierwszej dekadzie grudnia na rynku NewConnect zadebiutuje Druk Pak
24.11. Warszawa (PAP) - W pierwszej dekadzie grudnia na rynek NewConnect wejdzie firma Druk Pak, producent opakowań dla branży farmaceutycznej. Spółka pozyskała niedawno z emisji...
24.11. Warszawa (PAP) - W pierwszej dekadzie grudnia na rynek NewConnect wejdzie firma Druk Pak, producent opakowań dla branży farmaceutycznej. Spółka pozyskała niedawno z emisji prywatnej 15 mln zł. Pieniądze przeznaczy na zakup nowej hali produkcyjnej i linie produkcyjne. W ciągu 18 miesięcy Druk Pak zamierza przenieść się na rynek główny.
"Debiut na rynku NewConnect planowany jest w pierwszej dekadzie grudnia tego roku. Natomiast za około 18 miesięcy chcielibyśmy przejść na rynek główny" - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes firmy Paweł Kalbarczyk.
Spółka szacuje swój udział w rynku opakowań dla branży farmaceutycznej na ok. 20 proc. Wśród klientów Druk Paku są takie firmy jak GlaxoSmithKline, Teva, US Pharmacia, Lek, Sandoz i Poplahrma.
Przedstawiciele firmy poinformowali, że spółka pozyskała duże zlecenia, które wymagają inwestycji w drugi, nowy zakład i zasadniczego zwiększenia mocy produkcyjnych.
"Zastanawialiśmy się nad kupnem gotowej drukarni, szukaliśmy podmiotu, który miałby wolne moce produkcyjne i spełniał standardy, które umożliwiłyby nam wdrożenie norm niezbędnych przy produkcji dla przemysłu farmaceutycznego. Nie znaleźliśmy jednak odpowiedniego podmiotu. Dlatego zdecydowaliśmy o kupnie gotowych hal, które następnie wyposażymy w linie produkcyjne. Trwają rozmowy z trzema potencjalnymi sprzedającymi. Jesteśmy bliżej końca negocjacji niż początku" - powiedział prezes.
"Transakcja będzie sfinalizowana na przełomie roku. W drugim kwartale zakład musi zostać uruchomiony. Począwszy od trzeciego kwartału nowa drukarnia będzie pracowała na trzy zmiany" - dodał.
Obecnie produkcja odbywa się w zakładzie w Aleksandrowie Kujawskim.
W 2011 roku spółka zamierza wydać na nową lokalizację ok. 12 mln zł, kolejne 25 mln zł pochłonie wyposażenie hal w trzy nowe linie produkcyjne. Łączny potencjał sprzedażowy tych linii to ok. 30 mln zł rocznie.
Następne dwie linie mają zostać uruchomione w 2012 roku. Przedstawiciele firmy nie wykluczają jednak, że w przypadku pojawienia się większej liczby nowych zleceń, w 2011 roku powstaną cztery, a nie trzy linie. Spółka nie planuje jednak w tym okresie kolejnej emisji akcji.
"Pozyskaliśmy 15 mln zł z emisji, a w spółce mamy jeszcze ponad 6 mln zł wolnej gotówki. Jest możliwość finansowania długiem. Nie ma potrzeby przeprowadzania kolejnej emisji" - powiedział prezes.
W 2006 roku Druk Pak miał 32 mln zł przychodów, 3,5 mln zł EBITDA i 1,6 mln zł zysku netto. W 2009 roku przychody wyniosły 50 mln zł, EBITDA 9,5 mln zł, a zysk netto blisko 5 mln zł.
Eksport obecnie stanowi ok. 30 proc. przychodów. W przyszłym roku, w związku z pozyskaniem dwóch nowych dużych zleceń, przekroczy 50 proc.
Przedstawiciele spółki szacują, że sprzedaż firmy w przyszłym roku wyniesie ponad 70 mln zł, a w 2013 roku podwoi się (w porównaniu z obecną).
Spółka planuje regularnie wypłacać dywidendę.
"Poza minionym rokiem zawsze wypłacaliśmy dywidendę. W kolejnych latach również zamierzamy dzielić się zyskiem z akcjonariuszami" - powiedział prezes.
Przed prywatną emisją spółki 100 proc. jej akcji miał fundusz Penton Partners. W wyniku prywatnej emisji nowi akcjonariusze mają prawie 18 proc. akcji. W wśród nowych inwestorów są krajowe fundusze inwestycyjne oraz inwestorzy indywidualni.
Penton Partners zainwestował w Druk Pak w 2006 roku.
"Myślę, że w ciągu 3-4 lat spółka osiągnie wartość, która nas jako akcjonariuszy będzie satysfakcjonować. Wtedy pomyślimy o wyjściu z inwestycji bądź poprzez sprzedaż pakietu inwestorowi strategicznemu, bądź poprzez giełdę" - powiedział Marek Chłopek, partner funduszu. (PAP)
morb/ asa/