Warmińsko-mazurskie/ 6 mln zł na promocję gospodarczych atutów regionu
Blisko 6 mln zł przeznaczył samorząd województwa warmińsko-mazurskiego na tegoroczną kampanię informacyjno-promocyjną, która ma prezentować atuty gospodarcze i wzmocnić wizerunek tego regionu jako przyjaznego inwestorom.
13.04.2015 11:45
Jak poinformował Urząd Marszałkowski w Olsztynie, ogólnopolska kampania informacyjno-promocyjna, organizowana w ramach projektu "Warmia i Mazury Pro-invest 2015", będzie skierowana głównie do potencjalnych przedsiębiorców spoza regionu.
"Chcemy pokazać nasze walory gospodarcze związane m.in. z możliwościami pomocy publicznej, jakie dają działające w regionie dwie strefy ekonomiczne, czy bogatą ofertą trzech parków naukowo-technologicznych" - wyjaśnił marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin.
Kampania ma zachęcać polskie firmy do współpracy z przedsiębiorcami z Warmii i Mazur, których działalność dotyczy tzw. inteligentnych specjalizacji regionu. Są to ekonomia wody, meblarstwo i przemysł drzewny oraz produkcja żywności wysokiej jakości. Promowany też będzie tzw. potencjał zasobów ludzkich regionu i możliwość rozwoju firm BPO, czyli sektora usług dla biznesu.
Przetarg na przeprowadzenie kampanii, w którym uczestniczyło dziewięciu oferentów, wygrała firma Effective Media Solution. Kampania będzie realizowana przez pół roku za prawie 6 mln zł. Zakłada promocję gospodarczą regionu w radiu, telewizji i internecie oraz działania z zakresu marketingu bezpośredniego i komunikacji PR. Promocja Warmii i Mazur w mediach ma być szczególnie nasilona na przełomie maja i czerwca oraz lipca i sierpnia.
Koszt całego projektu "Warmia i Mazury Pro-invest 2015", który realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013, ma kosztować blisko 7 mln zł. Dofinansowanie unijne stanowi 85 proc. jego wartości, pozostałe 15 proc. pochodzi z budżetu samorządu województwa.