Warszawa w rankingu najatrakcyjniejszych miast europejskich pod względem turystyki zakupowej
W czwartek Economist Intelligence Unit opublikował wyniki rankingu Globe Shopper City Index – Europe”, wsparty przez Global Blue. Warszawa znalazła się na 28 miejscu spośród 33 najatrakcyjniejszych miast europejskich pod względem turystyki zakupowej.
18.11.2011 | aktual.: 18.11.2011 10:32
Globe Shopper City Index – Europe” ma za zadanie zmierzyć atrakcyjność miast europejskich posługując się 38 kryteriami pogrupowanymi na pięć kategorii, takie jak: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera. Na podstawie tych punktów oblicza się średnią. Punkty za poszczególne kryteria zostały przeliczone na punktację badania Index mieszczącą się w zakresie od 0 do 100.
Warszawa otrzymała największą ilość punktów wobec wszystkich miast w kategorii przystępności cenowej, która obliczana była na podstawie cen noclegu w czterogwiazdkowym hotelu. Niestety w kategorii hoteli i transportu stolica Polski otrzymała niskie noty ze względu na słabą komunikację autobusową i kolejową z centrum miasta. Sprawiło to, iż łączna punktacja Warszawy( 50,9 pkt.) pozwoliła jej uplasować się na 28 miejscu. Najwyższe noty otrzymał Londyn (67,3 pkt.), Madryt (67,1 pkt.) i Barcelona (67,1 pkt.).
— „Globe Shopper City Index – Europe” to ważny etap realizacji strategii Global Blue, który pragnie być kojarzony ze wszystkimi aspektami turystyki zakupowej na całym świecie — mówi Per Setterberg, dyrektor generalny Global Blue.∨ Czytaj dalejReklama GR("wstawStaraReklama","nasze_miastosrodtext","","","",1,"",function(){GR("dodajCssClass","reklamasrodtekst","schowaj");}); —Dzięki temu raportowi sklepy detaliczne i firmy handlowe będą mogły podejmować trafniejsze decyzje biznesowe, ponadto wersja online „Globe Shopper City Index” pozwoli podróżującym na wybór miasta, które najlepiej odpowiada ich osobistym preferencjom zakupowym” — dodał.
Ranking ma na celu ukazanie wszystkim osobom kupującym za granica idealnego miejsca pod względem swoich własnych preferencji. Kupujący, niezależnie od tego, czy są odkrywcami, zwolennikami perfekcyjnego planowania, czy też poszukiwaczami okazji, będą mogli znaleźć dla siebie odpowiedni kierunek zakupów.
Miasta, które zostały objęte badaniem, wybrane zostały na podstawie liczby odwiedzających i znaczenia ekonomicznego, a także z uwzględnieniem zróżnicowania geograficznego. Warunkiem podstawowym wybrania miasta był PKB, który musiał przekraczać 50 miliardów euro, a kraje, które mają bardziej rozległą gospodarkę były reprezentowane przez więcej niż jedno miasto.
Badanie wsparła firma Global Blue, która świadczy usługi finansowe, upraszczając transakcje detaliczne między sprzedawcami a odbiorcami zagranicznymi, zapewniając obu stronom komfort i większe korzyści. Celem firmy jest wyznaczanie standardów światowych w zakresie zakupów.
Czytaj także: [ Najważniejsze Muzea w Warszawie (ZDJĘCIA)rel="nofollow">