Warszawiacy przesiadają się do komunikacji miejskiej
Rośnie liczba przejazdów warszawską komunikacją miejską. Dowodem tego jest dynamiczny wzrost sprzedaży biletów. W pierwszych trzech kwartałach tego roku pasażerowie kupili ponad 63 mln biletów, podczas gdy w takim samym okresie było to 59,1 mln biletów - informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM).
22.10.2015 | aktual.: 22.10.2015 17:26
Taki wzrost sprzedaży spowodował, że do miejskiej kasy wpłynęło o prawie 39,5 mln zł więcej niż za pierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku.
W sumie od stycznia do września dochody z tytułu sprzedaży biletów wyniosły 605 mln zł. Rok temu było to 565 mln zł.
Ogromną popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które obecnie pozwalają także na przesiadki. Ich sprzedaż wzrosła z około 23 mln sztuk w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku do około 25,3 mln sztuk w ciągu pierwszych trzech kwartałów roku bieżącego.
Rośnie także popularność biletów długookresowych. W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pasażerowie kupili prawie 2,6 mln kontraktów 30- oraz ponad 870 tys. 90-dniowych. W analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła odpowiednio do ponad 2,8 mln i prawie 940 tys. kontraktów.