Wielka rekrutacja w PKP Cargo. Zatrudniają młodych bez doświadczenia

PKP CARGO zatrudni wykwalifikowanych maszynistów i osoby bez doświadczenia. Rekrutacja rozpoczęła się w połowie stycznia, oferta jest nadal aktualna. Pracę znajdzie 500-600 osób. Zatrudnieni mogą liczyć na zarobki rzędu 3-5 tys. zł

Obraz
Źródło zdjęć: © pkp-cargo.pl

.

Gigantyczna rekrutacja, jak na warunki polskie, spowodowana jest odejściami na emerytury doświadczonych pracowników. Na stronach internetowych firmy widnieje oferta pracy skierowana do osób, które posiadają doświadczenie w pracy maszynisty. Poszukiwane są osoby na terenie całej Polski. Jak czytamy w ogłoszeniu, „osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za prawidłową obsługę pojazdu trakcyjnego podczas wykonywania pracy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami kolejowymi”.

Wymagania jakie stawiane są kandydatom, to przede wszystkim posiadanie poświadczanych kwalifikacji zawodowych, potwierdzony dobry stan zdrowia, niekaralność oraz dyspozycyjność. Mile widziane jest posiadanie uprawnień manewrowego lub ustawiacza, posiadanie uprawnień rewidenta taboru.

Jednak jak się okazuje PKP CARGO nie szuka jedynie ludzi z doświadczeniem zawodowym. Chce przyjąć pracowników, których od podstaw przeszkoli i nauczy zawodu. Ci, którzy chcą zostać maszynistami muszą być przede wszystkim zdrowi. Najbardziej liczy się wzorowy słuch i wzrok. Ponadto powinni posiadać wiedzę z zakresu krajowego i międzynarodowego ruchu kolejowego. Aby otrzymać uprawnienia maszynisty, kandydat musi przejść wielomiesięczne, dwuetapowe szkolenie: na licencję i na świadectwo. Pierwszy etap trwa od dwóch do trzech miesięcy, drugi prawie półtora roku.

Od połowy stycznia 2014 roku do PKP CARGO nadesłano około 1300 aplikacji, z których ponad 1000 stanowiły wnioski osób bez doświadczenia w branży kolejowej, kwalifikujących się do pełnego szkolenia, zakończonego uzyskaniem kwalifikacji maszynisty. Na podstawie otrzymanych zgłoszeń spółka zatrudniła w całym kraju ponad 90 osób z doświadczeniem oraz ponad 150 kandydatów na maszynistów bez żadnego doświadczenia. Ci ostatni przejdą półtoraroczne szkolenie dające im uprawnienia do prowadzenia lokomotyw.

- PKP CARGO słynie z doświadczonych i dobrze wyszkolonych maszynistów. Stajemy przed wymagającym zadaniem utrzymania odpowiedniego poziomu zatrudnienia maszynistów w spółce. Duża część obecnie pracujących zbliża się do wieku emerytalnego, a szkoły nie kształcą odpowiedniej liczby ich następców. Dlatego podejmujemy maksymalnie szerokie inicjatywy i wchodzimy we współpracę z podmiotami państwowymi, żeby zapewnić sobie wykwalifikowaną kadrę na najbliższe lata. Jest to kluczowe zadanie w kontekście wzrostu zapotrzebowania na nasze usługi w Polsce i za granicą oraz potrzeby elastycznego zarządzania strukturą zatrudnienia PKP CARGO – mówi Adam Purwin, prezes PKP CARGO.

Obraz
© (fot. pkp-cargo.pl)

JK,WP.PL

Wybrane dla Ciebie

Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje