Wielki koncern paliwowy otwiera kawiarnię. Tak jak Orlen chce zarabiać nie tylko na stacjach

Koncern Shell otworzył w czwartek w śródmieściu Warszawy swoją pierwszą kawiarnię, działającą poza stacją paliw. To pierwszy taki lokal tej sieci nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Oprócz całej gamy napojów, będą w nim też serwowane słodycze, a także potrawy i przekąski m.in. kuchni francuskiej, angielskiej i bałkańskiej. Shell mocno stawia na pozapaliwowy biznes, tak samo jak Orlen, który zainwestował m.in. w kioski.

Wielki koncern paliwowy otwiera kawiarnię. Tak jak Orlen chce zarabiać nie tylko na stacjach (zdjęcie ilustracyjne)
Wielki koncern paliwowy otwiera kawiarnię. Tak jak Orlen chce zarabiać nie tylko na stacjach (zdjęcie ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
oprac. TOS

14.07.2022 17:53

Kawiarnia Shella powstała w budynku przy ulicy Karolkowej 30 w Warszawie. Lokal działa pod szyldem Shell Café. - Jako pierwsi w Europie wyznaczamy nowe trendy, odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Shell Café nie jest dodatkiem do stacji benzynowej, jest marką samą w sobie - chwali się w informacji prasowej Mikołaj Pawlak z Shell Polska, który jest autorem pomysłu i odpowiada za jego realizację.

Nie tylko paliwa

Jak dodaje Monika Kielak-Łokietek, członkini zarządu Shell Polska, otwarcie nowego lokalu wpisuje się w strategię firmy, która zakłada osiągnięcie 50 proc. marży z produktów i usług pozapaliwowych do 2025 r.

- Jest to też naturalny rozwój marki, która została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku – dodaje. Shell bowiem już wcześniej urządzał w Polsce kawiarnie, ale zawsze były to punkty na stacjach paliw.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W nowym lokalu można nie tylko napić się kawy i szeregu innych ciepłych i zimnych napojów, ale skosztować też takich przekąsek, jak szakszuka, kremy warzywne, pasty, quiche, bowle i sałatki.

Orlen też idzie tą drogą

Shell mocno stawia na działalność wykraczającą poza branżę paliwową, tak samo jak największy gracz na polskim rynku, Orlen. Kierowana przez Daniela Obajtka firma mocno rozbudowała swoje stacje paliw, na których również działają kawiarnie i sklepy Orlen O!Shop. Z tymi drugimi koncern chciał nawet swego czasu wyjść poza stacje.

Już teraz niezależnie od stacji działa natomiast Orlen w Ruchu, czyli rodzaj dobrze znanych kiosków, z tą jednak różnicą, że są one większe i zakupy można zrobić wchodząc do środka. Projekt wystartował w lipcu, na razie punkty spod tego szyldu działają w Warszawie, ale firma chce docelowo mieć ich aż 900 w różnych miejscach w Polsce. Orlen wszedł też w branżę mediową, kupując Polska Press, wydawcę wielu dzienników i portali regionalnych.

Shell to brytyjsko-holenderski koncern petrochemiczny, który prowadzi działalność w ponad 70 krajach. W Polsce ma około 440 stacji paliw. Shell Café - niekoniecznie w formie niezależnych od stacji lokalów - zgodnie z planami ma działać w Polsce, Czechach, na Węgrzech oraz na Słowacji i w Ukrainie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)