Wielkie plany rozwoju Żabki
Do 2018 roku na rozwój sieci Żabka oraz Freshmarket ma pójść 1,5 mld złotych. W ciągu pięciu lat liczba sklepów z płazem w logo ma się podwoić - pisze "Puls Biznesu".
11.12.2012 | aktual.: 11.12.2012 09:48
Właściciel sieci, fundusz Mid Europa Partners zakończył pracę nad nową strategią. Do 2018 roku liczba Żabek ma wzrosnąć z obecnych 2500 placówek do 5000 lokali. Nowe sklepy mają powstawać na białych plamach na mapie Polski, zwłaszcza na południu i wschodzie kraju. 1,5 mld zł ma pójść na rozwój, remodelling istniejących placówek oraz rozbudowę systemu logistycznego.
- Planujemy remodellling, czyli kompleksowy remont połączony ze zmianą wyposażenia i asortymentu, w ponad 1000 Żabek - twierdzi Jacek Roszyk, prezes Żabki. "Puls Biznesu" sugeruje, że pieniądze na rozwój sieci mogą pochodzić ze sprzedaży Lux Med, który jest na sprzedaż i wyceniany jest na 1,2-1,4 mld zł.
Żabka - podobnie jak Lidl czy Biedronka - wchodzi również w segment sprzedaży dobrych jakościowo win. We wszystkich sklepach ma się pojawić specjalna ekspozycja win.
Priorytetem będzie również rozwój drugiej sieci w portfelu funduszu - Freshmarket. Obecnie jest to około 200 sklepów, których liczba ma zostać podwojona w 2013 roku.
Obecnie pod względem przychodów Żabka znajduje się na 11. miejscu w segmencie handlu detalicznego. Liderami są Biedronka, Tesco, Carrefour oraz Lidl. Pod względem liczby placówek Żabka ustępuje jedynie sieci ABC.