Trwa ładowanie...
dman1cp

Wittchen planuje rozwój przez akwizycje, także w sąsiednich segmentach rynku (popr.)

...

dman1cp
dman1cp

W danych o wynikach spółki powinno być, że skonsolidowany zysk netto w 2010 wyniósł ponad 4 mln zł. #

22.06. Warszawa (PAP) - Wittchen zapowiada dynamiczny rozwój poprzez przejęcia, także w sąsiednich segmentach rynku. Najpóźniej jesienią planuje zadebiutować na GPW - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Jędrzej Wittchen.

"Chcemy stworzyć jedną z najsilniejszych polskich grup oferujących dobra luksusowe w ciągu 2-4 lat. Uważamy, że rynek jest na to gotowy, bo ciągle wzrasta liczba bogatych i zamożnych Polaków" - powiedział prezes.

Spółka, zajmująca się przede wszystkim sprzedażą wyrobów skórzanych, planuje docelowo przejęcia również w innych segmentach rynku takich jak kosmetyki, odzież, zegarki czy biżuteria.

"Widzimy duży potencjał rozwoju w innych niż produkty skórzane dziedzinach" - powiedział prezes.

dman1cp

"Prowadzimy rozmowy z wieloma firmami zarówno wstępne, jak i na zaawansowanym poziomie. Z niektórymi podpisaliśmy listy intencyjne. Jest szansa na sfinalizowanie akwizycji jeszcze w tym roku" - dodał.

"Będziemy przejmować kolejne marki i wykorzystywać efekt skali oraz rozszerzać asortyment" - powiedział.

W IV kw. 2010 roku Wittchen przejął markę Vip Collection, mniejszego konkurenta, wraz z siecią 26 salonów w różnych lokalizacjach. Poprzez przejęcie spółka uzyskała dostęp do nowej grupy klientów, a dział B2B i hurt do nieco tańszego produktu.

"Chcemy podwoić liczbę salonów Vip Collection i pokazać odświeżony wizerunek tej firmy, także pod kątem młodych ludzi" - powiedział prezes.

dman1cp

Wittchen planuje zadebiutować na GPW najpóźniej wczesną jesienią. W kwietniu spółka złożyła prospekt do KNF.

"Złożyliśmy prospekt do KNF 1 kwietnia. Do jesieni powinniśmy wejść na GPW" - powiedział Wittchen.

"W ofercie będą głównie akcje z nowej emisji. Chcielibyśmy pozyskać kilkadziesiąt milionów" - dodał.

Wittchen planuje też dalszy rozwój sieci za granicą. Nie wyklucza wejścia na nowe rynki zachodnie.

dman1cp

"Nie porównujemy się ze znanymi zachodnimi markami jak Louis Vitton, ale uważamy, że nasz koncept jest unikatowy. Mamy przygotowaną ofertę franchisingową i nie wykluczamy wejścia na takie rynki jak Niemcy czy Włochy" - powiedziała Monika Wittchen, wiceprezes spółki.

W styczniu tego roku spółka uruchomiła nowe centrum logistyczne w Palmirach. Obecnie znajduje się tam magazyn oparty na innowacyjnej technologii, wyposażony w system RFID. Docelowo powstanie tam również siedziba spółki.

Przychody ze sprzedaży wyniosły w 2010 roku 66,5 mln zł, a zysk netto ponad 4 mln zł. W 2009 było to 56,2 mln zł przychodów i strata netto 10,2 mln zł. EBITDA w 2010 roku wyniosła 11,8 mln zł wobec 4,3 mln zł straty EBITDA w 2009 roku.

dman1cp

Zadłużenie spółki wynosi 24 mln zł z tytułu obligacji wyemitowanych w 2010 oraz 7,8 mln zł z tytułu kredytu długoterminowego.

"2009 był rokiem kryzysowym. Ponadto dokonaliśmy odpisów należności" - powiedział Paweł Urbaniak, członek zarządu.

Wittchen to spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą luksusowych produktów skórzanych. Od 2001 roku prowadzi własne salony pod marką Wittchen.

Sprzedaż w sektorze B2C stanowi obecnie 54 proc., w sektorze B2B stanowi 27 proc., eksport stanowi 9 proc., sprzedaż obcym sklepom multibrandowym to 8 proc.

Eksport stanowił w latach 2008-2010 ok. 10 proc. sprzedaży. Najważniejsze rynki zagraniczne to obecnie Rosja, Ukraina, a także Białoruś, Czechy i Litwa.

Właścicielem spółki jest Jędrzej Wittchen, w 24 proc. poprzez spółkę cypryjską, w której posiada 100 proc. kapitału.(PAP)

ksz/ ana/

dman1cp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dman1cp