Trwa ładowanie...
dfwem2d

WSA oddalił skargę na przyznanie przez KRRiT częstotliwości TV Puls (aktl.)

...

Share
dfwem2d

(dochodzi informacja, że TVN odwoła się od wyroku)

19.5.Warszawa (PAP) - Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił we wtorek skargę telewizji TVN i Polskich Mediów (TV4) od decyzji przyznającej dodatkowe naziemne częstotliwości Telewizji Puls. TVN, która najmocniej protestowała przeciw decyzji KRRiT zapowiada, że wniesie w tej sprawie skargę kasacyjną.

W styczniu i lutym 2008 r. w wyniku postępowania na wolne naziemne nadajniki telewizyjne TV Puls otrzymała częstotliwości w Nowym Sączu, Katowicach-Bytkowie, Wrocławiu i Szczecinie. TV4 otrzymała wówczas nadajnik w Lesznie. KRRiT argumentowała swoje decyzje dążeniem do wsparcia rozwoju najmniejszych nadawców telewizyjnych.

dfwem2d

Od samego początku udział TV Puls w konkursie o wolne nadajniki kwestionowała TVN. Grupa podkreśla bowiem, że o nowe nadajniki naziemne mogą starać się tylko nadawcy posiadający koncesję na nadawanie programu o charakterze uniwersalnym. Tymczasem - zdaniem TVN - TV Puls ma jedynie koncesję na program wyspecjalizowany (mimo iż w styczniu 2007 KRRiT zmieniła koncesję Pulsu z wyspecjalizowanej o społeczno-religijnym charakterze na uniwersalną).

Grupa TVN zaskarżyła decyzję KRRiT o zmianie koncesji Pulsu i zwróciła się do Prokuratora Generalnego o jej unieważnienie. Według TVN, zmiana koncesji odbyła się z "rażącym naruszeniem prawa".

Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski podkreślał w przeszłości w rozmowie z PAP, że Rada nie widzi żadnych podstaw, by podważać decyzje o koncesji uniwersalnej dla Pulsu. "Zarzuty TVN traktujemy jako element walki z konkurencją. Trudno nam się inaczej do tego odnieść" - podkreślał wówczas Kołodziejski.

TVN zapowiada odwołanie od wyroku. "Wyrok ten pomija zasadniczy argument skargi stacji TVN, która kwestionowała i nadal będzie kwestionować legalność rozszerzenia koncesji TV Puls. Mimo że koncesja TV Puls stanowi element materiału dowodowego w rozpatrywanych sprawach, sąd praktycznie odmówił zbadania legalności tego dowodu" - oświadczył w przesłanym PAP komunikacie pełnomocnik TVN Adam Jaroszyński.

dfwem2d

"W tej sytuacji nie zamierzamy godzić się ze stanem sprzecznym z prawem i wniesiemy skargę kasacyjną" - dodał.

Prezes TV Puls Dariusz Dąbski uważa z kolei, że "wyrok sądu potwierdza, że decyzja o zmianie koncesji TV Puls z programu wyspecjalizowanego na uniwersalny była prawidłowa i jest ostateczna, co oznacza, że Telewizja Puls była pełnoprawnym uczestnikiem procesu przetargowego na nowe częstotliwości".

"Wnioskowaliśmy o oddalenie skargi w całości, uznając ją za bezzasadną i sąd uznał wniosek ten za uzasadniony" - oświadczył Dąbski w komunikacie przesłanym PAP. (PAP)

js/ pz/ gma/ pam/

dfwem2d

Podziel się opinią

Share
dfwem2d
dfwem2d