Wskaźnik klimatu konsumenckiego w XII spadł o 2,7 pkt. do -24,3 pkt. - TNS Polska
19.12. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w grudniu o 2,7 pkt. do minus 24,3 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...
19.12.2013 | aktual.: 19.12.2013 14:53
19.12. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w grudniu o 2,7 pkt. do minus 24,3 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.
"TNS Consumer Index, podobnie jak przed miesiącem, pozostaje zatem ujemny. Oznacza to, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. Co więcej, w porównaniu do listopada bieżącego roku odnotowuje się jego spadek (o 2,7 pkt. proc.)" - napisano w komentarzu do badania.
"Oceny, na które składa się TNS Consumer Index, także spadły" - dodano.
Z badania wynika, że wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju spadł w grudniu o 3,1 pkt, do -31,6 pkt. Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych spadł o 2,4 pkt. i osiągnął wartość -17,0 pkt.
Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.
Badanie przeprowadzono w dniach 6-11 grudnia 2013 roku na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)
nik/ osz/