Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w IX o 5,4 pkt. do -23,7 pkt. - TNS Polska
26.09. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł we wrześniu o 5,4 pkt. do -23,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...
26.09.2013 | aktual.: 26.09.2013 15:53
26.09. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł we wrześniu o 5,4 pkt. do -23,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.
"Wskaźnik klimatu konsumenckiego wciąż pozostaje ujemny, oznacza to, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. Nie mniej jednak w porównaniu do poprzedniego miesiąca, poprawił się - wzrósł o 5,4 punktów procentowych. Wszystkie trzy oceny, na które składa się TNS Consumer Index poprawiły się" - napisano.
We wrześniu wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi -31,7 pkt. Jest to o 8,1 punkt procentowy więcej niż przed miesiącem.
Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych wynosi we wrześniu -15,7 pkt. i w porównaniu do sierpnia wzrósł o 2,7 punkty procentowe.
Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.
Badanie przeprowadzono w dniach 6-11 września 2013 r. na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)
map/ osz/