Trwa ładowanie...
d48wyad

Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w IX o 5,4 pkt. do -23,7 pkt. - TNS Polska

26.09. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł we wrześniu o 5,4 pkt. do -23,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...

d48wyad
d48wyad

26.09. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł we wrześniu o 5,4 pkt. do -23,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"Wskaźnik klimatu konsumenckiego wciąż pozostaje ujemny, oznacza to, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. Nie mniej jednak w porównaniu do poprzedniego miesiąca, poprawił się - wzrósł o 5,4 punktów procentowych. Wszystkie trzy oceny, na które składa się TNS Consumer Index poprawiły się" - napisano.

We wrześniu wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi -31,7 pkt. Jest to o 8,1 punkt procentowy więcej niż przed miesiącem.

Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych wynosi we wrześniu -15,7 pkt. i w porównaniu do sierpnia wzrósł o 2,7 punkty procentowe.

d48wyad

Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 6-11 września 2013 r. na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

map/ osz/

d48wyad
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d48wyad

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj