Trwa ładowanie...

Wskrzesił Frugo, teraz chce EB

FoodCare chce reaktywować w Polsce w Polsce kultowe piwo EB, ale Grupa Żywiec, niczym pies ogrodnika, nie zamierza przywrócić marki nad Wisłą ani jej sprzedać - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Share
Wskrzesił Frugo, teraz chce EBŹródło: Wikimedia Commons, fot: Paweł Sutkowski cc by-sa 3.0
d1kykt5

- Nie widzę na rynku żadnej ciekawej marki do reaktywacji. Jest jeden wyjątek. To piwo EB, onegdaj kultowe, a dziś niemal niedostępne, które zdecydowanie się marnuje - powiedział "Pulsowi Biznesowi" Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Firma Włodarskiego zasłynęła skutecznym przywróceniem marki napojów Frugo. Od powrotu z niebytu udało się już sprzedać ponad 250 mln butelek. Do innych sukcesów firmy należy też wypromowanie marki Black. Możliwe więc, że firmie udałoby się również z powodzeniem reaktywować markę EB.

Tymczasem zdaniem Sebastiana Tołwińskiego, rzecznika Grupy Żywiec, możliwości rozwoju marki EB już się wyczerpały. - Pomimo wielokrotnych prób, naszych szczerych chęci i poczynionych znaczących inwestycji finansowych, których celem było przywrócenie świetności EB, marka ta nigdy nie odzyskała poprzedniej pozycji rynkowej w Polsce - mówi.

d1kykt5

Na razie legendarne piwo produkowane w browarze w Elblągu trafia wyłącznie na eksport do Niemiec i USA. Mimo braku planów przywrócenia marki w Polsce Grupa Żywiec nie zamierza jednak nikomu jej sprzedawać.

Jogurt zamiast piwa

Firmie FoodCare pozostaje więc na razie ekspansja w innych sektorach. Od dłuższego czasu firma zapowiada wejście na rynek jogurtów i wody.

- Jogurty wprowadzimy w połowie przyszłego roku. Nie chcieliśmy wypuszczać na rynek niedopracowanego produktu. Cały czas szukamy też na rynku wody, która będzie uzupełniać nasze portfolio - deklaruje Włodarski.

Ten rok FoodCare ma zamknąć przychodami ze sprzedaży na poziomie 560 mln zł, a przyszły ma przynieść ich 10-procentowy wzrost (bez uwzględnienia kategorii, w których spółka zadebiutuje).

d1kykt5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kykt5
d1kykt5