Trwa ładowanie...

Wszyscy wrogowie Allegro

O polski e-handel wart 20 mld zł zaczynają rywalizować kolejni gracze. Allegro przybywa konkurentów.

Wszyscy wrogowie AllegroŹródło: Jupiterimages
d1tkcyy
d1tkcyy

Allegro z 11 mln użytkowników wciąż jest hegemonem na rynku e-commerce jednak kolejne firmy starają się odebrać choć część ze społeczności polskiego giganta. Aby przyciągnąć klientów, używają nowych chwytów.

Drugim największym graczem na rynku jest Groupon. Z 5 mln klientów w 32 miastach i atrakcyjnymi rabatami opartymi o zakupy grupowe stanowi obecnie silną markę. Jednak chcąc wzbogacić swoją ofertę także o towary, Groupon będzie musiał zmierzyć się z ograniczoną możliwością obniżania cen przez dystrybutorów, którzy sami ściągają obecnie bardzo niskie marże.

Nowi gracze, aby zachęcić kupujących, stosują nowe strategie. ClicXS.com proponuje klientom zakup klików, dzięki którym mogą obniżać ceny wybranych produktów. Firma zarabia na różnicy między opłatą za klik klienta, a opłacie, jaką za ten sam klik obniżający cenę, clicXS musi zapłacić dostawcy.

Innym pomysłem na sprzedaż przez internet są aukcje groszowe, które polegają na podbijaniu przez klientów ceny towaru o 1 grosz. W tym przypadku sprzedawca zarabia także między różnicą między opłatą za klik klienta a rzeczywistym podbiciem wartości towaru. Liderem w tego typu aukcjach jest Podbij.pl, lecz z 220 tys. użytkownikami dla największych nie jest zagrożeniem.

Rzeczywistą konkurencją dla Allegro może być serwis typu Sprzedajemy.pl. Nie pobiera on od sprzedających żadnych opłat. W Szwecji czy we Francji tego typu aukcje przegoniły portale płatne.

Jest o co konkurować. Wart 20 mld zł rynek dynamicznie rośnie. W Polsce segment handlu elektronicznego stanowi zaledwie 2,2 proc całej branży. W USA czy w Norwegii stanowi on ok 6 proc.

d1tkcyy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tkcyy

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj