Wyniki grupy EM&F w IV kw. mogą być porównywalne z wynikami IV kw. 08 (opis)
17.11. Warszawa (PAP) - W czwartym kwartale tego roku wyniki grupy Empik Media &Fashion mogą być porówywalne do wyników za IV kw. 2008 r. - poinformował dziennikarzy Jacek...
17.11.2009 | aktual.: 17.11.2009 16:15
17.11. Warszawa (PAP) - W czwartym kwartale tego roku wyniki grupy Empik Media &Fashion mogą być porówywalne do wyników za IV kw. 2008 r. - poinformował dziennikarzy Jacek Bagiński, członek zarządu EM&F ds. finansowych.
"Jeżeli sprzedaż like-for-like utrzyma się w okolicach zera, to nasze wyniki będą porównywalne jak w czwartym kwartale 2008 roku" - powiedział Bagiński.
W rozmowie z PAP dodał, że w tym roku marża EBITDA może wynieść ok. 7-8 proc.
"Myślę, że w przyszłym roku ta marża mogłaby być o ok. 1,5 pkt proc. wyższa" - powiedział.
Bagiński wyjaśnił, że w tym roku spółka poniosła duże koszty jednorazowe związane z zamykaniem nierentownych sklepów.
Po trzech kwartałach tego roku grupa ma 1,79 mld zł przychodów (wzrost o 24 proc. rdr), 71,3 mln zł EBITDA (spadek o 22,6 proc.), 8,6 mln zł EBIT (spadek o 78 proc. rdr) i 4,83 mln zł zysku netto (spadek o 83,2 proc. rdr).
Marża EBITDA wyniosła w tym okresie ok. 4 proc. wobec ok. 6,4 proc. przed rokiem.
"Główne powody spadku EBITDA to przede wszystkim spadek sprzedaży w sklepach porównywalnych, które są najbardziej dochodowe oraz koszty jednorazowe związane z restrukturyzacją i zamykaniem nierentownych sklepów. Dodatkowo te zamykane sklepy wypracowały ujemną EBITDĘ" - powiedział Bagiński.
"W przyszłym roku tego nie będzie" - dodał.
Prezes Maciej Dyjas poinformował, że spółka wytypowała jeszcze 10 sklepów do zamknięcia, ale może się wstrzymać z decyzją.
"Zdecydowana większość kosztów związanych z zamykaniem sklepów uwzględniliśmy w trzech kwartałach. Jeśli będziemy jeszcze coś zamykać, to koszty będą rozłożone przez kolejne kwartały" - powiedział Dyjas.
Grupa poinformowała, że w październiku sprzedaż like-to-like (LTL) wzrosła o 2 proc. rdr.
Tymczasem w III kwartale tego roku sprzedaż LTL spadła o 9 proc. rdr, a największy wpływ na negatywną dynamikę miał 17 proc. spadek sprzedaży grupy marek franczyzowych i licencjonowanych. (PAP)
pel/ ana/