Trwa ładowanie...
napoje
18-08-2010 11:53

Wzrosty na rynku wód butelkowanych

W pierwszym półroczu 2010 roku sprzedaż wód butelkowanych wzrosła o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy Nielsen.

Wzrosty na rynku wód butelkowanychŹródło: Jupiterimages
db3zigq
db3zigq

Według badań liderem sprzedaży w kategorii wód butelkowanych pozostaje niezmiennie firma Żywiec Zdrój S.A. z niemal 33 proc. udziałem w rynku w ujęciu wartościowym.

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że spożycie wody butelkowanej dynamicznie rośnie. W bieżącym roku dynamika sprzedaży utrzymuje się na wyższym niż prognozowany poziomie. Rosną wszystkie segmenty - najszybciej wody czyste niegazowane i produkty smakowe, których bazą jest woda źródlana lub mineralna.

Jak podaje Nielsen liderem sprzedaży w kategorii wód butelkowanych zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym pozostaje Żywiec Zdrój S.A. posiadając odpowiednio 22,8 proc. (+0,9pp vs 2009) i 32,8 proc. (+1,1pp vs 2009) udziałów w rynku.

- Mamy bardzo dobre wyniki, mimo że dla całej kategorii początek roku był stosunkowo trudny w związku z niskimi temperaturami panującymi wiosną. Dynamika całego biznesu utrzymuje się na prognozowanym 15% poziomie - komentuje Łukasz Szkutnik z Żywiec Zdrój S.A.

Producenci wody butelkowanej zgodnie podkreślają, że cała kategoria będzie nadal rosła, bo wciąż pijemy dużo mniej niż na Zachodzie Europy. Na ich wyniki bez wątpienia będą miały wpływ tegoroczne upały, chociaż uważają oni, że jeszcze za wcześnie na podsumowania, wszakże sezon się jeszcze nie skończył.

Autor: IP

db3zigq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
db3zigq