Zabawką 8-letniej Natalii będą bawiły się dzieci z całego świata. Wybrali ją spośród 87 tys. pomysłów

Uśmiechnięta foka urzekła komisję konkursową i zostanie jedną z pięciu zabawek w nowej odsłonie kampanii szwedzkiej sieci. Obok rysunku Natalii z Warszawy, jurorzy wybrali także prace dzieci z Chi, Korei Południowej, Islandii i Szwecji.

Zabawki projektowane przez dzieci pojawiają się w Ikei od kilku lat
Źródło zdjęć: © PAP | Tytus Żmijewski
Patryk Skrzat
oprac.  Patryk Skrzat

„Zabawa to poważna sprawa” - stwierdziła kilka lat temu Ikea i oddała projektowanie maskotek dzieciom. W tym roku rozstrzygnęła już czwartą edycję kampanii, której efektem są pluszaki, których wygląd mógł zrodzić się tylko w głowie dzieci.

"Spośród 87 tys. nadesłanych prac wybranych zostało tylko 5, w tym propozycja z Polski. Natalia z Warszawy urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę" - informuje Ikea.

Prace małych projektantów posłużą, jako inspiracja do stworzenia limitowanej serii zabawek, która już w 2018 roku pojawi się w sklepach Ikea. Dodajmy, że inspiracja zazwyczaj oznacza dość wierne odwzorowanie projektu, co sprawia, że maskotki przybierają naprawdę niecodzienne kształty.

Zobacz także: Jak to jest mieć piętnaścioro dzieci?

Poza rysunkiem Natalii, jury wyróżniło także propozycje najmłodszych projektantów z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji. "Komisji zależało na uhonorowaniu nieposkromionej dziecięcej fantazji, w swoim wyborze kierowała się oryginalnością pomysłu i unikalną kreatywnością małych twórców. W efekcie przyszłoroczną, limitowaną kolekcję utworzą: uśmiechnięta foka, różowy jednorożec, radosny potwór, kolorowa ryba oraz przyjazny zielony zwierzak" - zdradzają przedstawiciele Ikei.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: IKEA |

To nie pierwszy raz, kiedy autorem zwycięskiego projektu jest dziecko z Polski. Ikea wyprodukowała już sympatycznego pająka autorstwa 9-letniego Huberta z Białegostoku.

Kampania "Zabawa to poważna sprawa"

Wyjątkowa seria pluszaków stworzonych przez dzieci dla dzieci jest nieodłącznym elementem międzynarodowej kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”. Jej celem jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, uczenia się i rozwoju w najbiedniejszych regionach świata.

Ikea przekonuje, że zabawa jest niezbędna dla dobrego samopoczucia i prawidłowego rozwoju najmłodszych, jednak wiele dzieci na całym świecie nie ma warunków do bezpiecznej zabawy. Do końca 2017 roku Ikea Foundation przekazała 45 milionów euro na projekty wspierające rozwój dzieci.

Wybrane dla Ciebie
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków