Zabawką 8‑letniej Natalii będą bawiły się dzieci z całego świata. Wybrali ją spośród 87 tys. pomysłów

Uśmiechnięta foka urzekła komisję konkursową i zostanie jedną z pięciu zabawek w nowej odsłonie kampanii szwedzkiej sieci. Obok rysunku Natalii z Warszawy, jurorzy wybrali także prace dzieci z Chi, Korei Południowej, Islandii i Szwecji.

Zabawką 8-letniej Natalii będą bawiły się dzieci z całego świata. Wybrali ją spośród 87 tys. pomysłów
Źródło zdjęć: © PAP | Tytus Żmijewski
Patryk Skrzat

„Zabawa to poważna sprawa” - stwierdziła kilka lat temu Ikea i oddała projektowanie maskotek dzieciom. W tym roku rozstrzygnęła już czwartą edycję kampanii, której efektem są pluszaki, których wygląd mógł zrodzić się tylko w głowie dzieci.

"Spośród 87 tys. nadesłanych prac wybranych zostało tylko 5, w tym propozycja z Polski. Natalia z Warszawy urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę" - informuje Ikea.

Prace małych projektantów posłużą, jako inspiracja do stworzenia limitowanej serii zabawek, która już w 2018 roku pojawi się w sklepach Ikea. Dodajmy, że inspiracja zazwyczaj oznacza dość wierne odwzorowanie projektu, co sprawia, że maskotki przybierają naprawdę niecodzienne kształty.

Zobacz także: Jak to jest mieć piętnaścioro dzieci?

Poza rysunkiem Natalii, jury wyróżniło także propozycje najmłodszych projektantów z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji. "Komisji zależało na uhonorowaniu nieposkromionej dziecięcej fantazji, w swoim wyborze kierowała się oryginalnością pomysłu i unikalną kreatywnością małych twórców. W efekcie przyszłoroczną, limitowaną kolekcję utworzą: uśmiechnięta foka, różowy jednorożec, radosny potwór, kolorowa ryba oraz przyjazny zielony zwierzak" - zdradzają przedstawiciele Ikei.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5] Źródło zdjęć: © IKEA

To nie pierwszy raz, kiedy autorem zwycięskiego projektu jest dziecko z Polski. Ikea wyprodukowała już sympatycznego pająka autorstwa 9-letniego Huberta z Białegostoku.

Kampania "Zabawa to poważna sprawa"

Wyjątkowa seria pluszaków stworzonych przez dzieci dla dzieci jest nieodłącznym elementem międzynarodowej kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”. Jej celem jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, uczenia się i rozwoju w najbiedniejszych regionach świata.

Ikea przekonuje, że zabawa jest niezbędna dla dobrego samopoczucia i prawidłowego rozwoju najmłodszych, jednak wiele dzieci na całym świecie nie ma warunków do bezpiecznej zabawy. Do końca 2017 roku Ikea Foundation przekazała 45 milionów euro na projekty wspierające rozwój dzieci.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)