Żabka okłamywała klientów, zapłaci 1,5 mln zł kary

Ponad półtora miliona złotych kary będzie musiała zapłacić spółka Żabka Polska za wprowadzanie w błąd klientów. Karę nałożył Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Decyzja dotycząca Żabki nie jest prawomocna.

Żabka okłamywała klientów, zapłaci 1,5 mln zł kary
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

07.08.2009 | aktual.: 07.08.2009 14:53

Od września do końca października ubiegłego roku sieć sklepów Żabka zachęcała do robienia zakupów hasłem reklamowym sugerującym wyprzedaż związaną z zamknięciem sklepów.

Okazało się jednak, że hasło: "informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki" dotyczyło jedynie końca promocji, a nie zamykania sklepów tej sieci. Dopiero w kolejnym etapie kampanii reklamowej przedsiębiorca wyjaśnił, że zamknięte zostały nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki.

Takie działanie prezes Urzędu uznała za wprowadzanie klientów w błąd i zdecydowała o ukaraniu spółki.

Rzecznik spółki Żabka Polska SA Jacek Spychała przekonuje, że klienci nie byli wprowadzani w błąd, ponieważ firma informowała o przeprowadzanej kampanii marketingowej. Żabka Polska SA zapowiada odwołanie od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Decyzja UOKiK dotycząca Żabki nie jest pierwszą tego typu. Wcześniej sieć Media Markt organizowała wyprzedaże pod pretekstem likwidacji sklepu. Wówczas przedsiębiorca został zobowiązany do złożenia oświadczenia, że podawał do wiadomości publicznej informacje mylące, a decyzję UOKiK podtrzymał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

karauokikklient
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)