Trwa ładowanie...
kara
07-08-2009 11:30

Żabka okłamywała klientów, zapłaci 1,5 mln zł kary

Ponad półtora miliona złotych kary będzie musiała zapłacić spółka Żabka Polska za wprowadzanie w błąd klientów. Karę nałożył Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Decyzja dotycząca Żabki nie jest prawomocna.

Żabka okłamywała klientów, zapłaci 1,5 mln zł karyŹródło: Jupiterimages
duio45a
duio45a

Od września do końca października ubiegłego roku sieć sklepów Żabka zachęcała do robienia zakupów hasłem reklamowym sugerującym wyprzedaż związaną z zamknięciem sklepów.

Okazało się jednak, że hasło: "informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki" dotyczyło jedynie końca promocji, a nie zamykania sklepów tej sieci. Dopiero w kolejnym etapie kampanii reklamowej przedsiębiorca wyjaśnił, że zamknięte zostały nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki.

Takie działanie prezes Urzędu uznała za wprowadzanie klientów w błąd i zdecydowała o ukaraniu spółki.

Rzecznik spółki Żabka Polska SA Jacek Spychała przekonuje, że klienci nie byli wprowadzani w błąd, ponieważ firma informowała o przeprowadzanej kampanii marketingowej. Żabka Polska SA zapowiada odwołanie od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Decyzja UOKiK dotycząca Żabki nie jest pierwszą tego typu. Wcześniej sieć Media Markt organizowała wyprzedaże pod pretekstem likwidacji sklepu. Wówczas przedsiębiorca został zobowiązany do złożenia oświadczenia, że podawał do wiadomości publicznej informacje mylące, a decyzję UOKiK podtrzymał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

duio45a
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
duio45a

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj