ycipk-zhcv43

"Zadłużony jak Polak" - to mit. 60 proc. nie miało problemów ze spłatą długów

17 listopada to Dzień bez Długów. Jak wynika z danych Federacji Konsumentów, Polacy najchętniej w ogóle nie pożyczaliby pieniędzy. Po pożyczki sięgamy głównie, by wyremontować mieszkanie lub zapłacić za kosztowne leczenie.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Z pożyczaniem i regulowaniem zobowiązań radzimy sobie znacznie lepiej niż jeszcze kilka lat temu.
Z pożyczaniem i regulowaniem zobowiązań radzimy sobie znacznie lepiej niż jeszcze kilka lat temu. (East News)
ycipk-zhcv43

Polacy starają się również nie pożyczać od rodziny. Jak wynika z badań, do rodziców, wujków i rodzeństwa idziemy po pieniądze dopiero, kiedy pojawiają się problemy ze spłatą zaciągniętego kredytu lub pożyczki.

Jednak pocieszające jest to, że ponad 60 proc. Polaków nigdy nie miało takiego problemu. A na co i jak pożyczamy najczęściej?

Rośnie popularność kart kredytowych. Kiedy na bok odłożymy opłaty za czynsz i rachunki za telefon czy czynsz, to długi na karcie właśnie stanowią najczęstsze zobowiązanie finansowe Polaków.

ycipk-zhcv43

Obejrzyj: Zagraniczne wakacje. Karta czy gotówka?

W badaniach przeprowadzonych przez Federację wraz z Fundacją Rozwoju Rynku Finansowego okazało się, że ponad 40 proc. Polaków korzysta z kart kredytowych. Z kolei 20 proc. z nas w ciągu ostatniego roku kupowało za pośrednictwem kredytu konsumenckiego w banku lub rat.

ycipk-zhcv43

Okazuje się też, że z pożyczaniem i regulowaniem zobowiązań radzimy sobie znacznie lepiej niż jeszcze kilka lat temu. - Na przestrzeni ostatnich lat możemy zaobserwować wzrost świadomości społecznej w zakresie finansów, któremu towarzyszy intensywny rozwój kultury odpowiedzialnego bezpiecznego pożyczania – komentuje Agnieszka Wachnicka, prezes Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego cytowana w raporcie.

Jak przekonuje, dotyczy to zarówno konsumentów, jak również instytucji finansowych. Ci pierwsi coraz częściej przed zaciągnięciem zobowiązania sprawdzają realne możliwości swojego budżetu, tak aby późniejsza miesięczna rata nie była dla nich zbyt dużym obciążeniem.

Ci drudzy natomiast coraz chętniej edukują klientów i dbają, aby proces zawierania umów był przejrzysty. A kiedy pojawią się problemy, ponad połowa Polaków nie chowa głowy w piasek, tylko kontaktuje się z bankiem i prosi o zmiany w planie spłat.

ycipk-zhcv43

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Finanse
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-zhcv43

ycipk-zhcv43
ycipk-zhcv43