Zadyszka galerii handlowych. Polacy stawiają na inne kanały zakupowe

Polacy coraz częściej wybierają zakupy online, co wpływa na spadek liczby odwiedzin w galeriach handlowych. W styczniu i lutym 2025 r. liczba klientów w tych miejscach zmniejszyła się o 17 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Raport Proxi.cloud i UCE Research wskazuje na zmieniające się preferencje zakupowe.

Problemy galerii handlowych
Problemy galerii handlowych
Źródło zdjęć: © Getty Images | Frank Herfort
Michał Krawiel

W ostatnich miesiącach zauważalny jest spadek liczby odwiedzin w polskich galeriach handlowych. Jak podaje serwis Wiadomości Handlowe" w styczniu i lutym 2025 r. liczba klientów zmniejszyła się o 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zmiana ta jest wynikiem rosnącej popularności zakupów online.

Zakupy online zyskują na popularności

Raport Proxi.cloud i UCE Research wskazuje, że Polacy coraz częściej wybierają zakupy w internecie i stawiają na e-commerce zamiast tradycyjnych wizyt w centrach handlowych. W okresie zimowych wyprzedaży liczba klientów w galeriach spadła o 7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Konsumenci preferują zakupy w dyskontach nieżywnościowych i uniwersalnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Biedronka w Polsce droższa od słowackiej? Porównaliśmy ceny

Inwestycje w branży obuwniczej

W kontekście zmian na rynku handlowym, firma A&R Investments Limited, należąca do Rafała Brzoski, ogłosiła inwestycję 100 mln zł w CCC. Zygmunt Solorz również zadeklarował wsparcie finansowe dla tej firmy. Decyzje te mogą wpłynąć na przyszłość jednej z największych polskich firm obuwniczych.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (5)