Zakończono budowę systemu e‑administracji w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim

Zakończył się projekt budowy systemu e-administracji w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim. Jego głównym celem było wprowadzenie w urzędzie systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD). Projekt kosztował ponad 2,8 mln zł, z czego ponad 2,4 mln zł pochodziło z funduszy unijnych.

01.07.2015 13:25

Jak przypomniało w środę PAP biuro prasowe urzędu projekt, którego realizacja trwała od października 2012 roku, jest częścią większego projektu tworzonego dla administracji rządowej obejmującego urzędy wojewódzkie oraz administrację zespoloną, a z efektów jego wdrożenia mają także korzystać wszystkie jednostki samorządu terytorialnego w województwie i interesanci urzędu.

W ramach projektu zakupiony został sprzęt komputerowy, serwery i oprogramowanie. Potrzebna była m.in. instalacja oprogramowania EZD opracowanego w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku, a pozyskanego przez urząd w Łodzi na podstawie specjalnego porozumienia.

Założeniem EZD jest przejście z przetwarzania dokumentów w postaci papierowej do postaci cyfrowej. Każda sprawa, która przychodzi do urzędu wojewódzkiego jest zarejestrowana, istnieje możliwość jej monitorowania, śledzenia. Do najważniejszych korzyści systemu należy m.in. standaryzacja usług, porządek w aktach spraw, oszczędność na obiegu korespondencji czy poprawa współpracy między instytucjami.

Według biura prasowego w ŁUW ponad połowa spraw prowadzona jest już wyłącznie elektronicznie. W niemal wszystkich - jeśli klient ma takie życzenie - urząd przyjmuje i wysyła pisma drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP.

Wdrażając system EZD, ŁUW zorganizował ponad 100 szkoleń, warsztatów, spotkań i konferencji. Autorskim przedsięwzięciem stała się Letnia Szkoła EZD, która funkcjonuje od 3 lat.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)