Zakupy jak serial. Polacy żyją od promocji do promocji
Zakupy na śniadanie, na obiad czy z powodu zachcianki. Z badania Aldi Polska wynika, że Polacy robią zakupy częściej, ale kupują mniej. Do tego żyją promocjami, a sklep wybierają ze względu na konkretny produkt.
W tygodniu Polacy odwiedzają oni swój ulubiony sklep nawet kilka razy dziennie. Zakupy ulegają rozdrobnieniu, począwszy od małych śniadaniowych, przez obiadowe, a nawet po małe przekąski - zachcianki - wynika z badania Aldi Polska, które przytacza portal wiadomoscihandlowe.pl.
W weekend Polacy zwykle uzupełniają domowy asortyment o produkty podstawowe i te “cięższe”, np. napoje. Zanika też podział sklepów na osiedlowe, dyskonty, supermarkety i hipermarkety. Dziś sklepy dzieli się ze względu na bliskość oraz typ promocji.
Co ważne, klienci nie lubią rutyny. Od sklepów oczekują inspiracji, dlatego tak dużą popularnością cieszą się akcje typu sentymentalne smaki lat 90. czy festiwale tematyczne. Zakupy są dla konsumentów - jak podkreślono - jak serial: ustawiają cały rytm tygodnia, są przedmiotem rodzinnych i sąsiedzkich dyskusji, ploteczek w pracy.
Ponadto, Polacy wyzbywają się kompleksów, coraz częściej cenią sobie polskość - lokalne mięsa, sery, miody postrzegane przez pryzmat dobrej wieloletniej tradycji, uznawane są za lepsze. Równolegle panuje przekonanie, że każdy kraj ma swoją kompetencję, stąd nadal duże zaufanie do niemieckich słodyczy, piwa czy chemii, angielskiej herbaty czy francuskiego sera.
Obejrzyj: Handel i transport w dołku. "To sygnał, że idzie spowolnienie"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl