Trwa ładowanie...
zmiana
30-07-2012 16:45

ZBP: w ciągu 2,5 roku klienci banków przenieśli ponad 37 tys. rachunków

Od 1 stycznia 2010 roku do końca czerwca 2012 roku w ramach systemu OGNIVO klienci przenieśli między bankami ponad 37 tysięcy rachunków - poinformował w poniedziałek w komunikacie Związek Banków Polskich.

ZBP: w ciągu 2,5 roku klienci banków przenieśli ponad 37 tys. rachunkówŹródło: Thinkstockphotos
d3fjqav
d3fjqav

"Tylko 3 proc. klientów w trakcie zmiany banku zdecydowało się na utrzymanie poprzedniego rachunku, czyli tzw. multibanking" - dodano. W komunikacie wskazano, że znaczące ułatwienie i uproszczenie procedury związanej z przenoszeniem rachunków jest wynikiem implementacji rekomendacji przygotowanej przez ZBP.

Według danych ZBP od 1 stycznia do 30 czerwca br. za pośrednictwem systemu OGNIVO, obsługiwanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową, przesłanych zostało pomiędzy bankami 8 tys. 139 zgłoszeń dotyczących otwarcia nowego rachunku bankowego. W analogicznych okresach dwóch poprzednich lat z możliwości tej skorzystało odpowiednio 7 tys. 84 klientów (2010 r.) oraz 7 tys. 728 klientów (2011 r.).

Od początku funkcjonowania Rekomendacji ZBP, czyli od stycznia 2010 roku, przeniesiono w ramach systemu OGNIVO 37 tys. 30 rachunków bankowych. Liczba wniosków o przeniesienie rachunku nieznacznie rośnie w porównaniu do lat poprzednich.

"Pokazuje to, że klienci coraz dokładniej analizują oferty banków i dostosowują posiadane rachunki do swoich potrzeb. To bardzo pozytywny sygnał" - poinformował cytowany w komunikacie dyrektor Zespołu Bankowości Detalicznej i Rynków Finansowych w ZBP Norbert Jeziolowicz.

d3fjqav

Zgodnie z danymi związku zdecydowana większość klientów, którzy zdecydowali się na przeniesienie rachunku, zamknęła jednocześnie wcześniejszy. Dotyczyło to 7 tys. 908 przypadków (97 proc.). Ze statystyk ZBP wynika, że w większości przypadków klienci zainteresowani są przeniesieniem całości dostępnego salda - zrobiło tak 7 tys. 771 osób (nieco ponad 95 proc.).

"Niestety poziom powszechności korzystania z usług bankowych w Polsce, w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, jest stosunkowo niski. Stąd też podejście klientów i chęć posiadania tylko jednego konta. W naszej opinii zachowania klientów będą się zmieniać i coraz więcej z nas będzie miało rachunki w wielu bankach" - dodał Jeziolowicz.

W komunikacie wskazano, że banki sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę, dodając na przykład premie zakupowe do niektórych rodzajów rachunków. Tego typu elementy ofert zachęcają klientów do posiadania wielu kont i korzystania z nich do różnych celów, na przykład oszczędzania czy dokonywania zakupów.

d3fjqav
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3fjqav

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj