Trwa ładowanie...
ycipk-10abgs

Zdublowany kredyt w BIK. Pan Jan nie wierzył własnym oczom

Choć na koncie miał tylko jeden kredyt hipoteczny, to w Biurze Informacji Kredytowej widnieją dwa. W tym samym banku, na taką samą kwotę. Pan Jan o zdublowanym zadłużeniu dowiedział się przypadkiem. I nie wierzył własnym oczom.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Pan Jan nie dowierzał, gdy zobaczył, że ma ponad milion złotych długów. Wszystko przez błąd w BIK
Pan Jan nie dowierzał, gdy zobaczył, że ma ponad milion złotych długów. Wszystko przez błąd w BIK (East News, Fot: ARKADIUSZ ZIOLEK/East News)
ycipk-10abgs

Historia pana Jana, który skontaktował się z naszą redakcją, rozpoczęła się w piątek 6 grudnia. Taki prezent mikołajkowy.

- Mam wykupioną usługę raportów i alertów w Biurze Informacji Kredytowej. O 17:35 dostałem SMS - mówi nam pan Jan.

"Alert BIK! Nowe zobowiązanie kredytowe w: MBANK" - brzmiała wiadomość. Do tego informacja, że po więcej szczegółów można się zgłosić na infolinię lub zalogować się w systemie internetowym.

ycipk-10abgs

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

- Byłem mocno zaskoczony. Mam kredyt hipoteczny w mBanku, ale został on wzięty w maju 2019 roku i nigdy nie było z nim problemu. Zalogowałem się do swojego konta, wygenerowałem nowy raport i widzę, że nagle kwota kredytów mieszkaniowych przekracza milion złotych - denerwuje się nasz czytelnik.

Jak twierdzi, dwa z tych trzech kredytów zaciągnął sam i tu wszystko się zgadza. Stan jest więc taki: nasz czytelnik wziął kredyt na mieszkanie oraz drugi - na sprzęt AGD. Więcej długów nie ma.

ycipk-10abgs

Ale nie zdaniem BIK. W systemie widnieją bowiem 3 długi, w tym dwa na kwotę ponad 400 tys. zł. - To zdublowany kredyt hipoteczny z mBanku - żali się pan Jan. Zgadza się kwota, data i nazwa banku.

Nasz rozmówca dodaje, że od razy zadzwonił na infolinię BIK, gdzie pomocy jednak nie uzyskał. Polecono mu kontakt z bankiem. - Czyli de facto nic nie zrobili, wbrew zapowiedziom, że pomagają w takich sytuacjach - denerwuje się czytelnik.

W banku też za wiele się nie dowiedział. Po kilku rozmowach zdecydował się na złożenie pisemnej reklamacji, która nie została jeszcze rozpatrzona.

ycipk-10abgs

Odmowa kredytu

Gdyby chodziło tylko o błędny wpis w rejestrze BIK, to problemu pewnie by nie było. Ale pan Jan w ostatnich dniach starał się o niewielki kredyt konsumpcyjny. Bank wydał decyzję odmowną. I to dwukrotnie.

- Przypuszczam, że to właśnie z powodu tego zdublowanego kredytu - twierdzi. I tłumaczy, że w ostatnim półroczu brał też kredyt na zakup sprzętu AGD i nie miał z tym żadnego problemu.

ycipk-10abgs

Co więcej, jeden z kredytów (ten zdublowany) zaczął świecić się na żółto, co oznacza, że BIK zauważa opóźnienie w spłacie.

- Jak tak dalej pójdzie, to ranking w BIK może mi się obniżyć, bo nie będę przecież spłacał drugiego kredytu, którego nie brałem - twierdzi nasz czytelnik.

WP.PL
Podziel się

- Obawiam się, że jeżeli sprawa nie zostanie naprawiona pilnie to mogę trafić na jakąś listę dłużników, albo coś jeszcze gorszego - puentuje wystraszony pan Jan.

ycipk-10abgs

BIK prosi o kontakt

Na nasze pytania Biuro Informacji Kredytowej odpowiada, że... w sumie nie może odpowiedzieć. Prosi tylko pana Jana o kontakt przez formularz elektroniczny,

- Zalecamy taki elektroniczny i rejestrowany sposób kontaktu, ponieważ podczas rozmowy telefonicznej konsultant nie ma możliwości sprawdzić danych klienta zawartych w bazie BIK, co determinuje m.in. Ustawa o Ochronie Danych Osobowych. Tym bardziej nie udzielimy odpowiedzi osobie trzeciej - mówi Aleksandra Stankiewicz-Billewicz z departamentu marketingu i PR w BIK.

- Na podstawie wspomnianego kontaktu za pomocą formularza elektronicznego oraz na podstawie podanych w zgłoszeniu numerów rachunków, do których Klient ma zastrzeżenia, konsultant BIK zweryfikuje stan sytuacji, sprawdzi między innymi, czy np. zgłaszany problem nie ma związku z przekazywanymi przez bank danymi - dodaje.

Po kilku dniach okazało się jednak, że rzeczywiście winny całej sytuacji był mBank. - Rzeczywiście taki błąd wystąpił i dotyczył 4 klientów banku. Został wykryty przez bank i już naprawiony. Klienci jeszcze dziś dostaną przeprosiny i pozytywne odpowiedzi na swoje reklamacje - poinformował nas tuż przed świętami Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBanku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Podziel się opinią

Share

Bądź z nami na bieżąco

tick Lubię to

na Facebooku

Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-10abgs

ycipk-10abgs
ycipk-10abgs