Znana sieć budowlana zapowiada ekspansję. 400 nowych placówek

Sieć Bricomarché, należąca do Grupy Muszkieterów, ujawniła ambitne plany na najbliższe lata. Do 2030 r. zamierza otworzyć 400 nowych sklepów budowlanych w Polsce. Celem jest też osiągnięcie 20 proc. udziału w segmencie "dom i ogród".

Sieć marketów budowlanych planuje uruchomienie nowych sklepówSieć marketów budowlanych planuje uruchomienie nowych sklepów
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | zdj. ilustracyjne
Maria Glinka
oprac.  Maria Glinka

Pierwszy sklep Bricomarché został otwarty w 2000 r. w Żarach. Obecnie sieć posiada 221 placówek, które prowadzi 260 niezależnych przedsiębiorców, którzy działają jako franczyzobiorcy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kupiły mystery boxy z Anglii. Liczyły na perełki. "Rozczarowanie"

Ekspansja Bricomarché w Polsce. Oto plany

Z oficjalnego komunikatu zarządcy marketów budowlanych wynika, że do 2030 r. planuje rozbudować sieć do 400 sklepów.

W celu realizacji tego założenia Bricomarché rozwija zaplecze logistyczne. Docelowo sieć chce dysponować trzema centrami dystrybucyjnymi i ośmioma składami budowlanymi, które obsłużą 400 sklepów w całej Polsce, także w mniejszych miejscowościach.

W tym roku zostanie uruchomiony magazyn w Modlinie, z możliwością dalszej rozbudowy. W 2027 r. powiększona zostanie również powierzchnia magazynowa na Śląsku, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, również w e-commerce. Obecnie działa 6 składów, a w ciągu dwóch lat powstaną kolejne dwa.

Rozwój zaplecza wymusza także inwestycje w cyfryzację. Obecnie sieć realizuje program modernizacji IT, obejmujący wymianę infrastruktury sieciowej (SD-WAN, Wi-Fi) oraz wdrożenie systemu SAP w sklepach.

Jednocześnie firma wdraża technologie oparte na sztucznej inteligencji, które usprawniają obsługę zamówień, umożliwiając szybsze dostosowanie się do oczekiwań klientów i poprawę wydajności operacyjnej. Na początku 2026 r. ruszy pilotaż rozwiązań AI do optymalizacji cen - początkowo w centrali, a następnie w formie testów w ośmiu wybranych sklepach.

Tak wzrosły obroty. Rywale nie odpuszczają

Cytowany w komunikacie Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce, zwrócił uwagę, że jeszcze 2005 r. (po pięciu latach działalności) obroty sieci wynosiły 300 mln zł. Z prognoz wynika, że w 2025 r. sięgną pułapu 4,5 mld zł.

Z zapowiedzi firmy wynika, że do 2030 r. chca posiadać 20 proc. udziału w rynku "dom i ogród". Na polskim rynku Bricomarché rywalizuje z takimi gigantami jak Leroy Merlin, Castorama czy OBI.

Konkurencja również wdraża nowe rozwiązania. Pod koniec listopada 2024 r. Leroy Merlin rozpoczął testy nowego konceptu. W ramach pilotażu sieć uruchomiła outlet w Rumi (woj. pomorskie), w którym można kupić niedoskonałe produkty w znacznie niższych cenach.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Złe wieści dla fanów Nutelli. Szykują się duże podwyżki
Złe wieści dla fanów Nutelli. Szykują się duże podwyżki
Polacy znaleźli sposób na dentystów. Oszczędzają tak tysiące złotych
Polacy znaleźli sposób na dentystów. Oszczędzają tak tysiące złotych
Kupił paczki niespodzianki w galerii handlowej. Oto co było w środku
Kupił paczki niespodzianki w galerii handlowej. Oto co było w środku
Hit z PRL-u wraca do łask. Ceny koszyczków zaskakują
Hit z PRL-u wraca do łask. Ceny koszyczków zaskakują
Miały być zdrowe. Znaleźli metale ciężkie w warzywach z ogródków
Miały być zdrowe. Znaleźli metale ciężkie w warzywach z ogródków
Nie więcej niż 48 tys. zł miesięcznie? Lekarz zabrał głos
Nie więcej niż 48 tys. zł miesięcznie? Lekarz zabrał głos
Nowy trend pochówków w Polsce. Ta usługa kosztuje niecałe 500 zł
Nowy trend pochówków w Polsce. Ta usługa kosztuje niecałe 500 zł
Zuchwały napad na sklep Swarovski w Paryżu. Straty na 200 tys. euro
Zuchwały napad na sklep Swarovski w Paryżu. Straty na 200 tys. euro
Dostał gotówkę od ojca. Co z podatkiem? Skarbówka wydała stanowisko
Dostał gotówkę od ojca. Co z podatkiem? Skarbówka wydała stanowisko
Debiut rywala KFC w kolejnym mieście. Rozda roczne vouchery na kanapki
Debiut rywala KFC w kolejnym mieście. Rozda roczne vouchery na kanapki
Sprzedał 13 mieszkań. Inwestował latami. Tłumaczy powody
Sprzedał 13 mieszkań. Inwestował latami. Tłumaczy powody
Cała prawda o Dino. Komu sieć zabiera klientów?
Cała prawda o Dino. Komu sieć zabiera klientów?