Znana sieć budowlana zapowiada ekspansję. 400 placówek
Sieć Bricomarché, należąca do Grupy Muszkieterów, ujawniła ambitne plany na najbliższe lata. Do 2030 r. zamierza posiadać 400 sklepów budowlanych w Polsce. Celem jest też osiągnięcie 20 proc. udziału w segmencie "dom i ogród".
Pierwszy sklep Bricomarché został otwarty w 2000 r. w Żarach. Obecnie sieć posiada 221 placówek, które prowadzi 260 niezależnych przedsiębiorców, którzy działają jako franczyzobiorcy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kupiły mystery boxy z Anglii. Liczyły na perełki. "Rozczarowanie"
Ekspansja Bricomarché w Polsce. Oto plany
Z oficjalnego komunikatu zarządcy marketów budowlanych wynika, że do 2030 r. planuje rozbudować sieć do 400 sklepów.
W celu realizacji tego założenia Bricomarché rozwija zaplecze logistyczne. Docelowo sieć chce dysponować trzema centrami dystrybucyjnymi i ośmioma składami budowlanymi, które obsłużą 400 sklepów w całej Polsce, także w mniejszych miejscowościach.
W tym roku zostanie uruchomiony magazyn w Modlinie, z możliwością dalszej rozbudowy. W 2027 r. powiększona zostanie również powierzchnia magazynowa na Śląsku, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, również w e-commerce. Obecnie działa 6 składów, a w ciągu dwóch lat powstaną kolejne dwa.
Rozwój zaplecza wymusza także inwestycje w cyfryzację. Obecnie sieć realizuje program modernizacji IT, obejmujący wymianę infrastruktury sieciowej (SD-WAN, Wi-Fi) oraz wdrożenie systemu SAP w sklepach.
Jednocześnie firma wdraża technologie oparte na sztucznej inteligencji, które usprawniają obsługę zamówień, umożliwiając szybsze dostosowanie się do oczekiwań klientów i poprawę wydajności operacyjnej. Na początku 2026 r. ruszy pilotaż rozwiązań AI do optymalizacji cen - początkowo w centrali, a następnie w formie testów w ośmiu wybranych sklepach.
Tak wzrosły obroty. Rywale nie odpuszczają
Cytowany w komunikacie Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce, zwrócił uwagę, że jeszcze 2005 r. (po pięciu latach działalności) obroty sieci wynosiły 300 mln zł. Z prognoz wynika, że w 2025 r. sięgną pułapu 4,5 mld zł.
Z zapowiedzi firmy wynika, że do 2030 r. chca posiadać 20 proc. udziału w rynku "dom i ogród". Na polskim rynku Bricomarché rywalizuje z takimi gigantami jak Leroy Merlin, Castorama czy OBI.
Konkurencja również wdraża nowe rozwiązania. Pod koniec listopada 2024 r. Leroy Merlin rozpoczął testy nowego konceptu. W ramach pilotażu sieć uruchomiła outlet w Rumi (woj. pomorskie), w którym można kupić niedoskonałe produkty w znacznie niższych cenach.