Znany dyskont kontra Tesco – jest wyrok sądu
Porównywanie cen przez sieci handlowe jest dozwolone – orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie, oddalając w całości powództwo sieci Lidl przeciw Tesco.
15.10.2012 | aktual.: 15.10.2012 16:04
Sieci handlowe mogą stosować reklamę porównawczą. Tesco od 2008 roku umieszcza przy półkach ceny wybranych produktów dostępnych w konkurencyjnych sklepach. Lidl zarzucał sieci hipermarketów, że porównywanie cen jest nieuczciwą konkurencją.
Wydany 10 października wyrok jest prawomocny. Sąd Apelacyjny uznał, iż stosowana przez Tesco koncepcja informowania klientów o cenach w innych sklepach jest zgodna z prawem i zasadami uczciwej konkurencji. Zdaniem Sądu zakazanie takiej formuły całkowicie eliminowałoby możliwość stosowania reklamy porównawczej. A to byłoby sprzeczne z prawem i orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
- Rzeczywiście, przed rozpoczęciem akcji obniżyliśmy ceny ponad 1000 naszych produktów do poziomu cen konkurencji. Jeśli jesteśmy równie tani, a nawet tańsi, niż sklepy dyskontowe, uważam, że mamy pełne prawo głośno mówić o tym naszym klientom – komentuje Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco.
Lidl złożył pozew przeciwko Tesco w kwietniu 2009 roku, po rozpoczęciu kampanii informacyjnej „Dyskontowe Ceny”. Jak czytamy w komunikacie przesłanym przez Tesco, sieć ta „regularnie sprawdza ceny w sklepach konkurencji, co ma być gwarancją cen tak niskich, jak w sklepach dyskontowych. Taką informacją Tesco dzieli się z kupującymi - przy półkach zamieszczone są ceny wybranych produktów obowiązujące w sklepach Biedronka i Lidl”.