ZPC Brześć: Producenci słodyczy ucierpią przez ceny surowców i nowy podatek
Warszawa, 13.01.2016 (ISBnews) - Rosnąca konkurencja, drożejące ceny surowców, presja marżowa ze strony sieci handlowych, nowy podatek w handlu detalicznym oraz napływ tanich słodyczy z Ukrainy - to wszystko wpłynie na rodzimy rynek słodyczy, który będzie w tym roku dość trudny dla producentów, uważa ekspert z ZPC Brześć Arkadiusz Drążek.
13.01.2016 | aktual.: 13.01.2016 12:53
"Rosnącym kosztom produkcji towarzyszą duże nakłady na marketing i reklamę, niezbędne, by dotrzeć do coraz bardziej wymagających i świadomych konsumentów. Z drugiej strony, dochodzi do tego rosnąca presja cenowa ze strony sieci handlowych, która wymusza na producentach redukcję marż. Biorąc pod uwagę widmo podatku od wielkopowierzchniowych sieci handlowych, presja ta będzie w roku 2016 jeszcze większa" - napisał Drążek w komentarzu przesłanym ISBnews.
Natomiast, w ocenie eksperta, rosnąca konkurencja wewnętrzna wpłynie na rozwój producentów, którzy poszukiwać będą nowych rynków zbytu.
"Już teraz możemy zauważyć, że polskie słodycze podbijają serca coraz większej liczby zagranicznych konsumentów, trafiając nie tylko na europejskie rynki, ale i do krajów Bliskiego i Daleko Wschodu, Afryki czy Ameryki Północnej. Szacuje się, że około 1/3 produkowanych słodyczy jest przeznaczana właśnie na eksport. Konkurencja, jak również duże oczekiwania ze strony konsumentów przekładają się też na inny, bardzo istotny aspekt - rosnącą jakość polskich wyrobów cukierniczych" - dodał Drążek.
Zakład Produkcji Cukierniczej Brześć istnieje od 1984 roku. Rodzinna firma z Brześcia Kujawskiego specjalizuje się w tradycyjnych, opartych na domowych recepturach, wyrobach cukierniczych. Produkuje m.in. ciasta ptysiowe, drożdżowe, kruche, babki oraz pierniki.
(ISBnews)