ZUS wybrał ofertę Poczty Polskiej za ok. 209 mln zł na obsługę w l. 2015-2017
Warszawa, 06.11.2014 (ISBnews) - Poczta Polska została wybrana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych do obsługi korespondencji krajowej i zagranicznej w latach 2015-2017. Poczta podkreśla, że jej oferta była korzystniejsza o 13 mln zł od ceny podyktowanej przez Polską Grupę Pocztową (222 mln zł).
06.11.2014 13:50
Poczta podała też w komunikacie, że oferta PGP okazała się nie tylko droższa, ale także została odrzucona z powodu negatywnego wyniku weryfikacji placówek PGP wskazanych w załączonym do oferty wykazie.
"Wygrana w tym przetargu oznacza dla Polaków korzystających z usług ZUS bezpieczne doręczanie korespondencji przez naszych listonoszy bez potrzeby szukania nieznanych miejsc wydających awizowane przesyłki" - skomentował Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej, cytowany w komunikacie.
W materiale podano też, że ZUS "w oficjalnym piśmie informującym o wyniku przetargu" podkreślił, że w trakcie ocen oferty sprawdził 86 wytypowanych placówek Poczty Polskiej i 86 wytypowanych jednostek Polskiej Grupy Pocztowej.
"Wszystkie placówki Poczty Polskiej zostały pozytywnie ocenione. W przypadku Polskiej Grupy Pocztowej zamawiający stwierdził w 67 placówkach niespełnienie wymagań potrzebnych do realizacji umowy. W przypadku 11 placówek PGP nie było ich pod adresami wskazanymi przez oferenta" - czytamy dalej.
Przychody grupy Poczty Polskiej wyniosły 6,509 mld zł w 2013 r., a wynik netto sięgnął 44 mln zł (spadek odpowiednio o 3,4% i 60% r/r). W ujęciu porównywalnym (bez inwestycji w kapitał ludzki wysokości 112 mln zł), wynik netto wyniósł 127 mln zł (wzrost o 15% r/r).
(ISBnews)