Trwa ładowanie...

Życie bez telefonu? Młodzi są w stanie wytrzymać najwyżej godzinę

Co dziesiąty młody Polak mógłby funkcjonować bez telefonu najwyżej godzinę - wynika z raportu "Młodzi vs Mobile". Podczas zakupów w sklepach stacjonarnych z telefonu korzysta 78 proc. najmłodszych, sprawdzając oceny i opinie o produktach.

Młodym Polakom trudno jest wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfonuMłodym Polakom trudno jest wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfonuŹródło: East News, fot: ARKADIUSZ ZIOLEK
d31w9zj
d31w9zj

Jak wskazują autorzy raportu, młodym Polakom trudno jest wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfonu.

Co dziesiąty młody człowiek (15-20 lat) dałby radę funkcjonować bez telefonu maksymalnie jedną godzinę. Z kolei 87 proc. Polaków w tym wieku patrzy w ekran telefonu między 2 a 10 godzin dziennie - wynika z raportu. Maksymalnie pół dnia bez telefonu wytrzymałaby natomiast 1/3 badanych. Tyle samo deklaruje, że byłyby to dwa dni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Robo-telefony męczą Polaków. "Wprowadzają w błąd, udając człowieka"

Najmłodsi spędzają najwięcej czasu wpatrując się w ekran swojego smartfonu - 39 proc. z nich między 5 a 10 godzin, a 9 proc. ponad 10 godzin dziennie. Z kolei 48 proc. osób w tym wieku spędza z telefonem w ręku od 2 do 5 godzin, a 4 proc. - mniej niż godzinę.

d31w9zj

Według badania im młodsze osoby, tym większa skłonność do instalowania aplikacji mobilnych. Oferowane w nich zniżki i rabaty zachęcają do zakupów w aplikacjach.

Najmłodsi (15-20 lat) przez aplikację najchętniej kupują odzież i obuwie (88 proc.), streaming video (82 proc.), jedzenie z dostawą (78 proc.) i bilety do kina lub teatru (76 proc.). Nie kupują przez aplikację m.in. artykułów spożywczych, biletów na wydarzenia sportowe czy sprzętu sportowego.

Fotografują produkty, sprawdzają ceny

78 proc. Polaków między 15. a 20. rokiem życia korzysta z telefonu w trakcie zakupów w sklepach stacjonarnych. 16 proc. z nich nigdy nie korzysta z internetu w trakcie takich zakupów. Im kupujący są młodsi, tym częściej sprawdzają oceny i opinie o produktach (48 proc.) - wynika z badania. Najmłodsza grupa zdecydowanie częściej niż pozostali używa telefonu do fotografowania produktów w celu ich zapisania - 30 proc.

Raport powstał w oparciu o badanie ilościowe wykonane metodą CAWI na ogólnopolskim panelu on-line; uczestniczyło w nim 1011 osób w wieku 15-35 lat. Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2023 r., przy współpracy firmy Future Mind i SW Research.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d31w9zj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d31w9zj