Trwa ładowanie...
dbdp0ue

Zysk netto grupy AmRest wyniósł w I kw. '11 r. 13,4 mln zł, zgodnie z konsensusem

16.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy AmRest wzrósł w I kwartale 2011 roku do 13,4 mln zł z 11,6 mln zł rok wcześniej i był zgodny z konsensusem rynkowym na poziomie13,8 mln...

dbdp0ue
dbdp0ue

16.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy AmRest wzrósł w I kwartale 2011 roku do 13,4 mln zł z 11,6 mln zł rok wcześniej i był zgodny z konsensusem rynkowym na poziomie13,8 mln zł.

"Wzrost zysku netto o 14,7 proc. spowodowany był znacznym obniżeniem kosztów finansowych, wynikającym z korzystnych warunków umowy kredytowej z października ubiegłego roku (...). Pozytywnie na wysokość zysku netto wpłynęły również wyższe niż w roku ubiegłym przychody finansowe" - podała spółka w komentarzu do raportu kwartalnego.

Przychody grupy wzrosły do 519,2 mln zł z 481,2 mln zł i były zgodne z oczekiwaniami na poziomie 519,7 mln zł.

Spółka poinformowała, że sprzedaż w Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale wyniosła 185,6 mln zł, po wzroście o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2010. Natomiast restauracje spółki operujące w Europie osiągnęły w tym okresie sprzedaż w wysokości 333,6 mln zł, po wzroście o 9,6 proc.

dbdp0ue

"Znacząca poprawa sprzedaży w Europie wynika głównie z utrzymującej się w dalszym ciągu wysokiej dynamiki rynku rosyjskiego, wzrost o ponad 14 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem roku ubiegłego" - podał AmRest w komentarzu.

Zysk operacyjny grupy spadł w pierwszych trzech miesiącach tego roku do 19,5 mln zł z 24,9 mln zł w I kw. 2010 r. i był nieco niższy od oczekiwań analityków na poziomie 21,5 mln zł.

Zysk brutto ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku wyniósł 46,8 mln zł w porównaniu do 48,5 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku. Marża brutto wyniosła 9 proc. w porównaniu do 10,1 proc. rok wcześniej.

"Spadek zysku i marży brutto spowodowany jest przede wszystkim zwiększonymi kosztami amortyzacji i pozostałych kosztów wynikających ze zwiększonego tempa otwarć nowych restauracji. Negatywnie na wysokość marży brutto w pierwszym kwartale wpłynęła również nierównomierna alokacja wydatków marketingowych w roku" - podała spółka w komentarzu do raportu.

dbdp0ue

Z kolei pozytywnie na wysokość marży przełożyły się koszty artykułów żywnościowych, których udział względem przychodów spadł do 31,3 proc. z 31,7 proc. w I kw. 2010 roku.

Marża EBITDA wyniosła w I kwartale 9,6 proc. w porównaniu do 10,1 proc. rok wcześniej. Jak podała spółka, nieznaczny spadek marży EBITDA wynika, podobnie jak w przypadku marży brutto, przede wszystkim ze zwiększonej ilości nowych otwarć i zwiększonych wydatków marketingowych w minionym kwartale.

Wydatki marketingowe ciążyły szczególnie mocno na marży rynku rosyjskiego, która wyniosła 9,9 proc. wobec 13,6 proc. rok wcześniej. Marża wygenerowana na rynku amerykańskim była wyższa niż w ubiegłym roku, wyniosła 6,6 proc. w porównaniu do 5,3 proc. przed rokiem. (PAP)

morb/ ana/

dbdp0ue
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dbdp0ue