Zysk netto grupy Multimedia wzrósł do 26,4 mln zł w IV kw.'10, powyżej oczekiwań rynku

02.03. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zanotowały w IV kw. 2010 roku 26,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 22,3 mln zł rok wcześniej...

02.03.2011 | aktual.: 02.03.2011 09:38

02.03. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zanotowały w IV kw. 2010 roku 26,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 22,3 mln zł rok wcześniej i wobec oczekiwanego przez analityków 19,6 mln zł.

Zysk operacyjny w IV kw. 2010 roku wzrósł do 35,2 mln zł z 29,9 mln zł i wobec oczekiwanych przez analityków 34,9 mln zł.

Zysk EBITDA wzrósł w IV kw. 2010 roku do 78,6 mln zł z 75,3 mln zł. Analitycy ankietowani przez PAP oczekiwali 77,4 mln zł EBITDA. Skorygowana EBITDA wyniosła 79,2 mln zł, a marża skorygowanej EBITDA 53,9 proc.

Przychody ze sprzedaży wzrosły do 146,9 mln zł z 137,9 mln zł. Analitycy oczekiwali przychodów na poziomie 145 mln zł.

W IV kw. 2010 r. nakłady inwestycyjne grupy wyniosły ok. 37,3 mln zł (z czego ok. 29,8 mln zł to inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a ok. 7,5 mln zł nakłady związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług, wymianą urządzeń sieciowych, a także usprawnieniem procesów (inwestycje pozostałe).

Narastająco po czterech kwartałach 2010 roku zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 82,6 mln zł wobec 64,1 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wzrósł do 134,5 mln zł z 102,5 mln zł, a EBITDA wzrosła do 301,4 mln zł z 264,8 mln zł.

Skorygowana EBITDA w 2010 roku wzrosła do 300,8 mln zł z 265,1 mln zł w 2009 r. Marża skorygowanej EBITDA wzrosła w 2010 roku do 53,0 proc. z 50,4 proc. w 2009 r.

Przychody w 2010 roku wzrosły do 567,2 mln zł z 526,3 mln zł.

"Główne czynniki wzrostu to wzrost bazy abonentów i rosnąca popularność nowych usług telewizji kablowej (wzrost przychodów o 15,7 mln zł, łącznie z IPTV, DTV i programami Premium) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego Internetu (wzrost przychodów o 17,6 mln zł)" - podała spółka.

"Przychody z usług głosowych ogółem wzrosły o 5,7 mln zł głównie w wyniku wzrostu przychodów z pośrednich usług głosowych oraz przychodów z interkonektu. Pozostałe przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,9 mln zł w związku z wyższymi przychodami z tytułu dzierżaw infrastruktury" - podano.

Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) w 2010 roku spadły o 0,1 mln zł wobec 2009 roku do 266,2 mln zł.

Na 31 grudnia 2010 r. Grupa posiadała łącznie 1.352.870 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego 699.114 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 8.965 to RGU IPTV, a 132.764 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 362.734 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu, 225.021 RGU usług telefonii, 40.734 RGU programów Premium, 24.577 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 690 aparaty wrzutowe.

Na 31 grudnia 2010 r. Grupa posiadała ok. 332.700 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym ok. 97.800 abonentów pakietu Triple Play.

Na 31 grudnia 2010 r. Grupa posiadała 6.815 RGU mobilnego Internetu (MobilNet) oraz 172 RGU mobilnego głosu (MobilFon).

Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,12 zł w IV kw. 2010 r. wobec 34,18 zł w III kw. 2010 r.

Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU/HC) za 12 m-cy 2010 r. wyniósł 66,64 zł i wzrósł w stosunku do 2009 r. o 5,1 proc.(PAP)

bas/ osz/

Źródło artykułu:PAP
multimedia polska samultimediazysk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)