Zysk netto LiveChat Software wzrósł r/r do 19,96 mln zł w I-III kw. 2015/2016 r.
Warszawa, 12.02.2016 (ISBnews) - LiveChat Software odnotował 19,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I-III kw. roku finansowego 2015/2016 (1 kwietnia - 31 grudnia 2015 r.) wobec 12,91 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 25,23 mln zł wobec 16,15 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 37,43 mln zł w I-III kw. wobec 22,50 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015/2016 wyniósł 19,96 mln zł wobec 12,87 mln zł zysku rok wcześniej.
"Wyniki za trzeci kwartał i dziewięć miesięcy roku potwierdzają po raz kolejny, że LiveChat Software nie zwalnia. W szybkim tempie zwiększamy liczbę klientów, a model biznesowy pozwala nam osiągać bardzo wysokie marże" - skomentował prezes spółki Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
Kluczowy wpływ na wyniki LiveChat Software ma wzrost bazy abonenckiej, wskazano także. Najlepsze pod tym względem okresy to: październik (wzrost o 460 klientów netto, czyli wliczając odejścia), listopad (wzrost o 423 netto) i sierpień (402 netto). W sumie w ciągu dziewięciu miesięcy liczba klientów spółki wzrosła o 3274 firm i instytucji.
LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy's, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a także kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks). Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.
(ISBnews)