Zysk netto NG2 w I poł. 09 wyniósł 35,5 mln zł; wynik II kw. poniżej konsensusu (opis)
24.8.Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy NG2 w I połowie 2009 roku spadł do 35,5 mln zł z 48,8 mln zł w I poł. 2008 r. - podała spółka w raporcie półrocznym. Według wyliczeń PAP zysk...
24.8.Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy NG2 w I połowie 2009 roku spadł do 35,5 mln zł z 48,8 mln zł w I poł. 2008 r. - podała spółka w raporcie półrocznym. Według wyliczeń PAP zysk netto w samym II kwartale wyniósł 30,9 mln zł i był niższy od konsensusu rynkowego na poziomie 34,2 mln zł.
Zysk operacyjny w I półroczu wyniósł 46,74 mln zł wobec 64 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody wzrosły o 27 proc. do 422,3 mln zł w porównaniu z 332,3 mln zł w I połowie 2008 roku.
"Znaczne osłabienie PLN względem USD oraz EUR (wzrost kosztów zakupu towarów) zaowocowały niższą, niż w przypadku przychodów ze sprzedaży, dynamiką wzrostu zysku brutto ze sprzedaży (18,24 proc.). Niekorzystny układ kursów walutowych wpłynął również na wzrost kosztów sprzedaży, a w szczególności kosztów najmu powierzchni handlowych, które w znacznym stopniu denominowane są w walucie EUR" - napisano w raporcie.
Według wyliczeń PAP zysk operacyjny w II kwartale spadł do 39,2 mln zł z 43,6 mln zł w II kwartale 2008 r. Analitycy spodziewali się, że EBIT wyniesie 45,4 mln zł.
Przychody grupy wzrosły w II kwartale do 255,6 mln zł z 201 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 264 mln zł.
Na koniec czerwca sieć sprzedaży grupy NG2 obejmowała 649 placówek, z czego 237 salonów firmowych CCC w kraju, 41 butików QUAZI, 181 sklepów własnych BOTI, 158 sklepy sieci franszyzowej i 32 salony firmowe CCC w Republice Czeskiej.
Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach w Polsce i Czechach wzrosła o 31,4 proc. do 114,3 tys. mkw z 87 tys. mkw na na koniec czerwca 2008.(PAP)
pel/ ana/