17 firm ubiega się o nadzór inwestorski nad budową terminalu LNG

08.10. Koszalin (PAP) - 11 podmiotów skupiających łącznie 17 firm z dziewięciu krajów ubiega się o inwestorski nadzór nad budową terminalu skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu...

08.10.2009 | aktual.: 08.10.2009 14:45

08.10. Koszalin (PAP) - 11 podmiotów skupiających łącznie 17 firm z dziewięciu krajów ubiega się o inwestorski nadzór nad budową terminalu skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) - poinformowała w czwartek spółka Polskie LNG.

Procedurę wyboru podmiotu, który będzie sprawował nadzór inwestorski nad inwestycją, Polskie LNG rozpoczęło 18 sierpnia br. Wnioski od zainteresowanych tym podmiotów przyjmowano do 7 października.

W czwartek rzeczniczka spółki Polskie LNG Justyna Bracha-Rutkowska poinformowała, że wnioski złożyło łącznie 11 podmiotów, w tym pięć konsorcjów. Łącznie jest to 17 firm z Danii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii, Stanów Zjednoczonych, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Polski.

Do 26 października spośród tych firm zostaną wybrane cztery, które będą zaproszone przez Polskie LNG do złożenia do 15 grudnia ofert wstępnych. Później z tymi oferentami prowadzone będą rozmowy, po których firmy będą mogły do 15 lutego 2010 r. złożyć ostateczne oferty. Wybór podmiotu, który zajmie się nadzorem inwestorskim nad budową świnoujskiego terminalu LNG planowany jest na marzec przyszłego roku.

Równocześnie z tym postępowaniem spółka Polskie LNG prowadzi procedurę wyboru firmy która zbuduje terminal. Ubiega się o to osiem konsorcjów skupiających 25 firm z dziewięciu krajów. Wybór czterech podmiotów, z którymi będą prowadzone dalsze negocjacje, zaplanowano na pierwszą połowę listopada br.

Rozpoczęcie budowy terminalu LNG w Świnoujściu zaplanowano na połowę przyszłego roku. Obiekt ma być oddany do użytku w czerwcu 2014 r. Zdolność przeładunkowa terminalu ma pozwolić na obiór 5 mld m sześc. skroplonego gazu ziemnego rocznie. Obiekt został tak zaprojektowany, by jego zdolności przeładunkowe dało się rozbudować do 7,5 mld m sześc. LNG rocznie.

Koszty budowy terminali o podobnej do planowanego w Świnoujściu zdolności przeładunkowej mieszczą się w przedziale 600 - 700 mln euro.(PAP)

sibi/ je/ jbr/

Źródło artykułu:PAP
paliwagiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)