Trwa ładowanie...
dau5tj1
dau5tj1

ABC Data szykuje lifting strategii, chce rozwijać m.in. marżowy segment usług

Warszawa, 12.11.2014 (ISBnews) - ABC Data w planowanym liftingu strategii rozwoju postawi m.in. na rozwój biznesowej dywizji usług, która oferuje relatywnie wysokie marże, wynika z wypowiedzi wiceprezes Ilony Weiss, która od przyszłego roku obejmie funkcję prezesa dystrybutora.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
dau5tj1

?Obszar usług daje potencjał do wzrostu marży i chcemy rozwijać ten segment również poprzez dodawanie nowej oferty jak chociażby produkty abonamentowe, czy leasing. Chcemy mieć kompletność oferty dla klienta" - powiedziała ISBnews Weiss.

Według jej słów produkty abonamentowe mają przede wszystkim dołożyć się do marży, ale trochę to potrwa, gdyż ten rynek firma dopiero rozpoczyna, a pierwszym produktem w tej grupie jest geolokalizator Trackimo, którego start sprzedaży spółka ocenia jako obiecujący.

Wiceprezes ABC Data zaznaczyła, że 2014 rok upływa pod znakiem przygotowań do dalszego wzrostu grupy.

dau5tj1

W przyszłym roku oczekujemy korzyści z wejścia do Niemiec i Rumunii, czy wzrostu istotnych grup produktowych wspomagających marże. Trwają prace budżetowe i przygotowania planów długoterminowych. Aktualna strategia wymaga liftingu i zrealizowania jej celów. Zmiany na kolejne lata będą ewolucyjne. Podtrzymujemy jednocześnie politykę dywidendową, czyli wypłatę min. 50% z zysku jednostkowego" - dodała Weiss podczas konferencji.

Wskazała, że pomimo zdarzeń jednorazowych ABC Data ma zdolność generowania gotówki. ?Poprawiamy zarzadzanie kapitałem obrotowym co uwalnia potencjał dywidendowy" - zaznaczyła wiceprezes.

Jednocześnie zaznaczyła, że zdarzenia jednorazowe oraz szacunki na IV kw. były głównym powodem korekty prognoz finansowych. Z kolei Norbert Biedrzycki, dotychczasowy prezes spółki wskazał, że oczekiwania co do IV kw., które można wywnioskować na podstawie skorygowanych szacunków, opierają się o sprzedaż i wykonanie z pierwszych tygodni kwartały. Według jego słów zgodnie z oczekiwaniami sprzedają się marżowe linie produktowe, ponadto wszystkie kraje w ramach ekspansji międzynarodowej zaczynają się dokładać do wyniku.

Tymczasem planowana emisja obligacji do 100 mln zł ma zapewnić dywersyfikację źródeł finansowania i konwersję krótkoterminowych zobowiązań bankowych na długookresowe.

dau5tj1

?W naszej ocenie zdarzenia jednorazowe się skończyły, choć należy pamiętać że przy tej skali działalności nigdy nie można całkowicie tego wykluczyć. Należności trudno ściągalne w spółce czeskiej zostały odpisane całkowicie. Wycena zapasów, która według procedury mierzy 'wiekowanie' i technologie 'sprzedawalności' produktów jest prowadzona na bieżąco i dostosowana do aktualnej wielkości i struktury. Nasze należności są pokryte w 90% przez polisę. Jednocześnie wdrażane kolejne procedury aby uniknąć odpisów w przyszłości" - podsumowała przyszła prezes ABC Data.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych pod własną marką Colorovo.

(ISBnews)

dau5tj1

Podziel się opinią

Share
dau5tj1
dau5tj1