ABC Data szykuje lifting strategii, chce rozwijać m.in. marżowy segment usług
Warszawa, 12.11.2014 (ISBnews) - ABC Data w planowanym liftingu strategii rozwoju postawi m.in. na rozwój biznesowej dywizji usług, która oferuje relatywnie wysokie marże, wynika z wypowiedzi wiceprezes Ilony Weiss, która od przyszłego roku obejmie funkcję prezesa dystrybutora.
12.11.2014 13:00
?Obszar usług daje potencjał do wzrostu marży i chcemy rozwijać ten segment również poprzez dodawanie nowej oferty jak chociażby produkty abonamentowe, czy leasing. Chcemy mieć kompletność oferty dla klienta" - powiedziała ISBnews Weiss.
Według jej słów produkty abonamentowe mają przede wszystkim dołożyć się do marży, ale trochę to potrwa, gdyż ten rynek firma dopiero rozpoczyna, a pierwszym produktem w tej grupie jest geolokalizator Trackimo, którego start sprzedaży spółka ocenia jako obiecujący.
Wiceprezes ABC Data zaznaczyła, że 2014 rok upływa pod znakiem przygotowań do dalszego wzrostu grupy.
W przyszłym roku oczekujemy korzyści z wejścia do Niemiec i Rumunii, czy wzrostu istotnych grup produktowych wspomagających marże. Trwają prace budżetowe i przygotowania planów długoterminowych. Aktualna strategia wymaga liftingu i zrealizowania jej celów. Zmiany na kolejne lata będą ewolucyjne. Podtrzymujemy jednocześnie politykę dywidendową, czyli wypłatę min. 50% z zysku jednostkowego" - dodała Weiss podczas konferencji.
Wskazała, że pomimo zdarzeń jednorazowych ABC Data ma zdolność generowania gotówki. ?Poprawiamy zarzadzanie kapitałem obrotowym co uwalnia potencjał dywidendowy" - zaznaczyła wiceprezes.
Jednocześnie zaznaczyła, że zdarzenia jednorazowe oraz szacunki na IV kw. były głównym powodem korekty prognoz finansowych. Z kolei Norbert Biedrzycki, dotychczasowy prezes spółki wskazał, że oczekiwania co do IV kw., które można wywnioskować na podstawie skorygowanych szacunków, opierają się o sprzedaż i wykonanie z pierwszych tygodni kwartały. Według jego słów zgodnie z oczekiwaniami sprzedają się marżowe linie produktowe, ponadto wszystkie kraje w ramach ekspansji międzynarodowej zaczynają się dokładać do wyniku.
Tymczasem planowana emisja obligacji do 100 mln zł ma zapewnić dywersyfikację źródeł finansowania i konwersję krótkoterminowych zobowiązań bankowych na długookresowe.
?W naszej ocenie zdarzenia jednorazowe się skończyły, choć należy pamiętać że przy tej skali działalności nigdy nie można całkowicie tego wykluczyć. Należności trudno ściągalne w spółce czeskiej zostały odpisane całkowicie. Wycena zapasów, która według procedury mierzy 'wiekowanie' i technologie 'sprzedawalności' produktów jest prowadzona na bieżąco i dostosowana do aktualnej wielkości i struktury. Nasze należności są pokryte w 90% przez polisę. Jednocześnie wdrażane kolejne procedury aby uniknąć odpisów w przyszłości" - podsumowała przyszła prezes ABC Data.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych pod własną marką Colorovo.
(ISBnews)