Advadis po konsolidacji zapowiada większe marże i zyski

Dystrybucyjna spółka Advadis osiągnęła w 2008 roku blisko 583 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz ponad 4,9 mln zł zysku netto.

05.05.2009 | aktual.: 05.05.2009 12:05

Wynik ten był nieznacznie niższy od prognozowanych 5 mln zł zysku. W 2008 roku zakończono proces konsolidacji 10 spółek zajmujących się dystrybucją wyrobów alkoholowych, piwa i napojów bezalkoholowych. Advadis przejął też ponadto majątek 4 spółek, z którymi podpisane zostały umowy dotyczące zakupu towarów, opakowań, środków transportowych oraz wynajmu powierzchni magazynowych. Obszar działania spółki obejmuje województwa: małopolskie, śląskie, dolnośląskie, opolskie, lubuskie, wielkopolskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie oraz świętokrzyskie. Strategia Spółki zakłada stopniowe zwiększanie pokrycia geograficznego Polski.

_ Przyjęta przez nas strategia konsolidacji została pomyślnie zakończona z dniem 10 grudnia 2008 roku i od tej chwili nie funkcjonujemy już jako grupa kapitałowa, lecz pojedynczy podmiot _– mówi Grzegorz Waśniewski, prezes Advadisu.

Obecnie skupia się on na maksymalizacji korzyści wynikających z przeprowadzonej konsolidacji, zwiększaniu jej efektywności oraz poprawie warunków współpracy z odbiorcami i partnerami.

_ Efekty procesu konsolidacji, takie jak zmniejszenie kosztów stałych, optymalizacja logistyki oraz możliwość wynegocjowania lepszych warunków z dostawcami, przełożą się na dalszy wzrost rentowności spółki. Naszym celem strategicznym jest pokrycie własną siecią dystrybucji terenu całego kraju _ – tłumaczy prezes Waśniewski.

W 2008 roku w strukturze sprzedaży Advadisu największą pozycję stanowiła sprzedaż piwa – 57 proc., przed napojami – 20 proc. oraz alkoholami mocnymi – 17 proc. W minionym roku udało się zwiększyć udział sprzedaży alkoholi mocnych w całości przychodów grupy z 13 proc. w 2007 roku do 17 proc. w 2008 roku. Na dystrybucji alkoholi mocnych można realizować wyższe marże.

JS
Handel-Net

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)